۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۵۶۰۹۰
مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران:

130 خادم اربعین از مازندران به عراق اعزام می شوند

مسؤول ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران با اشاره به اعزام 130 خادم اربعین از سوی این ستاد به کربلای معلا، گفت: این ستاد تدارک اسکان و پذیرایی سه هزار زائر اربعین را همراه با اجرای برنامه های ویژه فرهنگی اربعین، در کربلای معلا تدارک دیده است.
همایش خادمان اربعین مازندران همایش خادمان اربعین مازندران همایش خادمان اربعین مازندران همایش خادمان اربعین مازندران همایش خادمان اربعین مازندران همایش خادمان اربعین مازندران همایش خادمان اربعین مازندران محمد حسین طبرستانی راد لوای اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، محمدحسین طبرستانی، مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا در همایش خادمان اربعین حسینی این ستاد در مسجد حکیم آباد بابل، با اشاره به عظمت خدمت در مسیر سیدالشهدا(ع)، گفت: خدمت به زوار امام حسین(ع) شرافت و افتخار ما است و همه توان را برای خدمت رسانی بهتر از سالهای گذشته به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به امضای میثاق نامه خدمت اربعین این ستاد از سوی همه خادمان، افزود: خادمان پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران تمام هزینه های سفر را با هزینه شخصی خود پرداخت می کنند و تنها با شوق خدمت و از روی اعتقاد ویژه قلبی خود در این مسیر وارد شده اند.

این فعال فرهنگی با اشاره به اعزام 5 مرحله ای خادمان اربعین حسینی از سوی این ستاد، تاکید کرد: بر اساس زمانبندی صورت گرفته در کمیته برنامه ریزی ستاد، تعداد 130 خادم زائران پیاده روی اربعین حسینی بر اساس وظایف مشخص شده در قالب 5 کاروان از امشب به کشور عراق سفر خواهند کرد و برای برپایی مواکب و محل های اسکان اقدام خواهند نمود.

وی با بیان تدارک اسکان سه هزار نفر از زائران از سوی ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران، خاطرنشان کرد: با رایزنی های فشرده صورت گرفته با مقامات عراقی و ستاد اربعین حسینی کشور، مکان استقرار و موکب ستاد راهیان کربلا به مراتب بهتر و مسنجم تر از سالهای گذشته است.

طبرستانی با اشاره به برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در ایام اربعین حسینی در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران در کربلا، گفت: امسال به مدت 5 شب با دعوت از وعاظ و مداحان سرشناس کشور در اربعین حسینی برنامه های عزاداری از سوی این ستاد در کربلای معلا برگزار می شود گه طی آن به مدیحه ثرایی و عزاداری خواهند پرداخت.

وی با اشاره به ثبت دو موکب شباب علویون و فاطمه الزهرا مازندران در عراق، افزود: با اعزام نماینده این ستاد به کربلای معلا در دهه اول محرم امسال، مجوزهای لازم برای دسته روی بزرگ زائران مازندرانی اربعین تدارک دیده شده است و برای دومین سال پیاپی عزاداران در قالب دسته عزاداری موکب فاطمه الزهرا مازندران وارد صحن های مطهر حضرت عباس و سیدالشهدا(ع) خواهند شد.

مسؤول ستاد راهیان کربلا مازندران با اشاره به نیازهای این ستاد برای پیشبرد خدمات رسانی در حوزه های پشتیبانی، پذیرایی، اسکان و امور فرهنگی برای زائران پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: با توجه به نیاز این ستاد در حوزه هایی مانند، لوازم و تجهیزات آشپزخانه، ظروف یکبار مصرف، وسایل برقی و انواع لامپ و سیم، مواد غذایی از جمله گوشت و مرغ، خیران و افراد علاقمند به مشارکت در این مراسم بزرگ می توانند، با تقدیم کمکها و نذورات خود ما را در این حوزه ها یاری و مساعدت نمایند.

وی افزود: شماره حساب 1- 9770775-703-3149 نزد بانک انصار به نام ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران آماده دریافت انواع کمکها و نذورات افراد خیر و علاقمندان به راه حسینی در مسیر خدمت به زائران است.

طبرستانی با بیان این مطلب که همه باید تلاش خود را برای برپایی باشکوه مراسم اربعین حسینی به کار ببندند، تصریح کرد: مراسم بزرگ اربعین حسینی موجب افتخار تشیع و موجب ذلت دشمنان اسلام است و دشمنان مسیر حسینی از هر راهی برای اثرگذاری منفی بر روی این مراسم بی نظیر تلاش می کنند.

وی ادامه داد: مراسم اربعین حسینی مراسمی وحدت آفرین و نزدیکی ملتهای مختلف در کنار یکدیگر با محوریت سیدالشهدا(ع) است و فتنه گری های افراد جاهل و فریب خورده  نمی تواند این مسیر نورانی را تحت شعاع قرار بدهد.

مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا با اشاره به تدارک و چاپ محصولات فرهنگی ویژه اربعین حسینی از سوی این ستاد، گفت: جزوات راهنمای سفر به اربعین و حضور در مراسم بزرگ پیاده روی با همکاری کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی کشور در اختیار افراد مسافران اربعین حسینی با درج شعار اربعین حسینی امسال یعنی انی احامی ابدا عن دینی، قرار خواهد گرفت.

وی افزود: محصولات فرهنگی ویژه کودکان با نگاه همدلی و نزدیکی دو ملت ایران و عراق مانند سال گذشته به دو زبان عربی و فارسی در ایام اربعین از سوی این ستاد در اربعین حسینی توزیع می شود./202/1313/ب1

ارسال نظرات