۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۵۶۱۸۲

حمایت پارلمان عرب از عراق در عملیات آزادسازی موصل

رییس پارلمان عرب روز سه شنبه اعلام کرد که این پارلمان از ملت و نیروهای ارتش عراق در جنگ با تروریسم و عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش حمایت می کند.
احمد بن محمد الجروان رییس پارلمان عرب

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد بن محمد الجروان رییس پارلمان عرب بر اولویت بخشی به حمایت از شهروندان موصل در عملیات آزادسازی این شهر و ارائه انواع تسهیلات و استقبال و حمایت از آوارگان در همه مناطق عملیات تاکید کرد.

جروان همچنین بر ضرورت مواجهه با فتنه انگیزان و سوء استفاده کنندگان از این عملیات برای اجرای طرح های خود با هدف ایجاد درگیری های جدید تاکید کرد.

عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند و نیروهای واکنش سریع نیز به 6 کیلومتری جنوب این شهر رسیده اند.

گفته می شود نیروهای عراقی در پیشروی به سوی موصل در فاصله 20 تا 50 کیلومتری این شهر هستند. مقام های عراقی می گویند در این عملیات بر تصرف بلندی ها، تقاطع ها و چهارراه های مهم به منظور تقویت مواضع پیش از عملیات اصلی تمرکز شده است.

به نوشته ایرنا، انتظار می رود این عملیات که با وجود مشارکت حدود 30 هزار نیروی دولتی و مبارزان قبایل سنی و پیشمرگه ها هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد. گفته می شود 4 الی 8 هزار داعشی در موصل مستقر هستند.

پیشمرگه ها که از شمال و شمال غربی نیز به سوی موصل اعزام شده اند اعلام کردند که 80 کیلومتر از مسیر بین اربیل و موصل را در کنترل خود گرفته اند.

نیروهای ارتش عراق از جنوب و جنوب شرقی و پیشمرگه ها از شرق این عملیات را هدایت می کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات