۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۵۶۱۸۳

مناظره با موضوع «دین و وطن» در دانشگاه آمریکایی لبنان

مناظره‌ای با موضوع «دین و وطن» به همت باشگاه مناظره دانشگاه آمریکایی لبنان در این دانشگاه برگزار شد.
مناظره

به گزارش خبرگزاری رسا، «باشگاه مناظره» دانشگاه لبنانی آمریکایی، برای دومین سال متوالی توانست جمع زیادی از علاقمندان به موضوع‌های چالشی را در جلسه مناظره‌ای با عنوان «وابستگی و تعلق به دین یا وطن؟» برگزار کند.

این مناظره با حضور ندیم محسن، استاد دانشگاه و متخصص مباحث فلسفه و جامعه‌شناسی و سیاست، عباس نورالدین، مدیر مرکز پژوهشی «باء» و بیش از ۴۵۰ نفر برگزار شد.  

در مناظره بیروت ندیم محسن با بیانی گیرا، مطالب و نقدهای خود را بیان ‌كرد و عباس نورالدین راه استدلال و منطق را در دفاع از دین، وطن و ولایت فقیه در پیش گرفت.

نورالدین که صاحب کتاب «ولایت فقیه در عصر جدید» است، لبنان را کشوری با تنوع فکری و تمدنی معرفی کرد و دین را راه حل تمام مشکلات و بدون تعارض با ارزش‌های انسانی و ملی دانست. وی به تجربه مقاومت استناد کرد که توانست با استفاده از عامل دینی، مردم را برای آزادسازی کشور و سرزمین بسیج کند.

در طرف مقابل، محسن با تکیه بر اصل «ریشه‌داشتن همه قوانین در عقل»، ولایت فقیه را از حیث حاکمیت مورد بررسی قرار داد و در این زمینه به برخی عبارت‌های موجود در قانون اساسی ایران و سخنان امام خمینی(ره) استناد و اختیارات مطلقه ولی فقیه را نقد کرد.

به نوشته ایرنا، نورالدین در پاسخ به محسن بحث را در زمینه مفهوم قانون‌گذاری، عدالت و شناخت قانون صحیح متکی به ولایت فقیه ادامه داد و گفت: آیا امروز کسی پیدا می‌شود که با این ارزش‌ها مخالفت کند؟

ندیم محسن با تمجید از حمایت‌های مادی و معنوی ایران از مقاومت، سؤالات دیگری نیز در خصوص موضع پیروان ولی فقیه در لبنان در مواقع ایجاد تضاد در منافع دو كشور یا امكان انتخاب یك ایرانی مسیحی به عنوان رییس‌جمهور پرسید و نورالدین به آنها پاسخ داد./847/ب102/د

ارسال نظرات