۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۵۶۲۴۰

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری

بررسی كيفيت طبخ صحيح غذا در برنامه «شفا»، ترويج رفتار ديني مخلصانه در برنامه «بازگشت»، بررسی نقش توسل در برنامه «مقاومت»، راهكارهاي تشويق مردم به صبر در برنامه «دوستانه» و تبيين سبك زندگي منتظرانه با محوريت خانواده در برنامه « تا جمعه ظهور» از جمله برنامه‌های رادیو معارف هفته جاری است.
رادیو معارف

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسی كيفيت طبخ صحيح غذا در برنامه «شفا»، ترويج رفتار ديني مخلصانه در برنامه «بازگشت»، بررسی نقش توسل در برنامه «مقاومت»، راهكارهاي دعوت و تشويق مردم به صبر در برنامه «دوستانه» و تبيين سبك زندگي منتظرانه با محوريت خانواده در برنامه «تا جمعه ظهور» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

شفا در كيفيت طبخ صحيح غذا

راديو معارف در برنامه «شفا» به تبيين طب سنتي و ارتقای جايگاه آن در عرصه سلامت و بهداشت مي پردازد.

برنامه «شفا» كه با محوريت تبيين طب سنتي و ارتقای جايگاه آن در عرصه سلامت و بهداشت به روي آنتن مي رود مورخ 28 مهر 95 با موضوع كيفيت طبخ صحيح غذا تقديم مخاطبان راديو معارف مي‌شود.

لازم به ذكر است احياي طب سنتي و اسلامي، تاكيد بر نقش پيش‌گيرانه آموزه‌هاي طب سنتي و اسلامي، تاكيد بر نقش پيش‌گيرانه آموزه‌هاي طب سنتي و اسلامي و تبيين رابطه طب سنتي با طب اسلامي از جمله اهداف اين برنامه است.

«شفا» كاري از گروه فرهنگ و جامعه با كارشناسي خانم دكتر پورحسيني، ‌سردبيري  و تهيه كنندگي اكبر طالبي نيا و اجراي محبوبه شيرعلي روزهاي دوشنبه و چهارشنبه ساعت 19:15 به روي آنتن مي رود.

معادشناسي در راديو معارف

راديو معارف در برنامه بازگشت از مراحل مختلف زندگي، عالم برزخ و آخرت مي‌گويد.

«بازگشت» برنامه‌اي است كه با هدف ترويج رفتار ديني مخلصانه با تعميق معاد باوري و ايمان به غيب با محوريت آيات و روايات طراحي و توليد شده است.

اين برنامه با كارشناسي حجت الاسلام بهشتي به موضوعاتي همچون تعميق باور عمومي نسبت به زندگي ابدي، آشنا سازي مخاطبان با دنياي مادي، برزخ و آخرت و افزايش بينش مخاطبان درباره ثواب و عقاب اعمال خواهد پرداخت.

همچنين تبيين مراحل مختلف زندگي، شناخت مرگ، قبر و برزخ و صراط و احوالات آن از جمله محورهايي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«بازگشت» كاري از گروه فقه و انديشه به سردبيري و تهيه كنندگي محمد حسين آزما و اجراي محمد رضا صابري اراكي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 12:30 بر موج اف ام رديف 96 تقديم مخاطبان فرهيخته راديو معارف مي‌شود.

نقش توسل در مقاومت راديو معارف

برنامه تحليلي «مقاومت» در تلاش است كه افزون بر بازخواني تاريخ و ابعاد هشت سال دفاع مقدس گامي در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بردارد.

اين برنامه با كارشناسي حجت الاسلام ماندگاري  سرهنگ كاجي و مداح اهل بيت حاج منصور ارضي  مورخ 29 مهر 95 به تبيين موضوع نقش روضه و توسل در جبهه ها خواهد پرداخت.

«مقاومت» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به سردبيري و تهيه كنندگي حميد عليخاني و اجراي رضا ملايي روزهاي پنجشنبه ساعت 19:15 از اين رسانه ديني تقديم معارف جويان فرهيخته مي شود.

خانواده و زندگي منتظرانه در راديو معارف

تا جمعه ظهور راديو معارف به تبيين سبك زندگي منتظرانه با محوريت خانواده مي‌پردازد.

برنامه «تا جمعه ظهور» كه با هدف گسترش، تعميق و ترويج فرهنگ مهدوي و افزايش سطح آگاهي مخاطبان راديو در حوزه معارف مهدوي طراحي و توليد شده است مورخ 30 مهر 95با كارشناسي حجت الاسلام حسن ملايي به تبيين سبك زندگي منتظرانه با محوريت خانواده به روي آنتن مي‌رود.

همچنين در بخش «پرسمان مهدوي» اين برنامه حجت الاسلام به سوالات مهدوي مطرح شده از سوي شنوندگان پاسخ مي‌دهد.

تا جمعه ظهور كاري از گروه فقه و انديشه به تهيه و سردبيري اكبر طالبي نيا و اجراي رضا حبيبي روزهاي جمعه ساعت 10:10 موج اف ام رديف 96 تقديم معارف جويان راديو معارف مي‌شود.

 تبيين آثار صبر در راديو معارف

برنامه «دوستانه» از راهكارهاي دعوت و تشويق مردم به صفت زيباي صبر مي‌گويد.

برنامه «دوستانه» با  موضوع امر به معروف و نهي از منكر به تبيين مصاديق معروف و منكر از منظر قرآن و حديث طراحي و توليد شده است.

اين برنامه مورخ 29 مهر 95 با كارشناسي حجت الاسلام حسن دهشيري به بررسي آثار صبر و راهكارهاي دعوت و تشويق مردم به صبر مي‌پردازد.

 دوستانه  كاري از گروه فرهنگ و جامعه به سردبيري و تهيه كنندگي روح الله شجاعي و اجراي سيد حميد حسيني روزهاي پنجشنبه ساعت 13:35 تقديم معارف جويان اين رسانه ديني مي‌شود./998/ت303/ب1

ارسال نظرات