۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۵۶۲۵۲
معاون تبلیغات و ارتباطات حرم شاه‌چراغ خبر داد؛

برگزاری جشن تكلیف ۱۲ هزار دانش‌آموز فارس در حرم شاه‌چراغ

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برگزاری جشن تكلیف ۱۲ هزار نفر از دانش‌آموزان این استان طی سال تحصیلی گذشته در این آستان مقدس خبر داد.
جشن تکلیف در حرم شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان استان فارس امروز، ۲۸ مهر با حضور نمایندگان آموزش و پرورش در اداره کل استان فارس و نواحی چهارگانه شیراز در دفتر معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در این نشست، این حرم مطهر را به عنوان قطب معنوی شهر مقدس شیراز دانست که باید از این ظرفیت عظیم و موقعیت کم نظیر استفاده کافی و وافی را جهت هدایت نسل نوجوان و جوان جامعه برد.

وی گفت: رسیدن به سن تکلیف، نقطه عطفی است که انسان با رسیدن به بلوغ عقلی و جسمی وارد مرحله جدیدی از زندگی خود می‌شود و پسران و دختران ما این واقعه بزرگ زندگی خود، که آغاز بندگی خداوند متعال است را جشن می‌گیرند.

حجت‌الاسلام سلامی ادامه داد: هنر ما این است که بتوانیم در این زمان حساس زندگی نوجوان، با شیوه‌های جذاب و شیرین، رسم و رسوم بندگی را بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام به آن‌ها بیاموزیم و با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب و تأکیدات تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) مبنی بر مرکزیت و محوریت حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) در شیراز، چه بهتر که این خاطره به یاد ماندنی در این مکان مقدس و معنوی و در جوار بارگاه ملکوتی یکی از بندگان صالح خداوند حضرت احمدبن موسی(ع) شکل بگیرد.

وی اظهار كرد: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴  جشن تکلیف ۹۰۰۰ دانش‌آموز دختر و ۳۰۰۰ دانش‌آموز پسر مدارس نواحی چهارگانه شیراز و شهرستان‌های هم‌جوار همراه با اجرای برنامه‌های تخصصی آموزشی و تربیتی جذاب توسط گروه‌های کبوترانه و شکرانه در حرم مطهر برگزار شد که در نوع خود در سطح کشور بی‌نظیر بود.

حجت‌الاسلام سلامی ابراز امیدواری كرد كه در سال جاری نیز با مشارکت آموزش و پرورش و مدارس در اجرای برنامه، زمینه حضور تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در جشن‌های تکلیف حرم مطهر مهیا شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان شاه‌چراغ(ع) با اعلام آمادگی آستان مقدس جهت استقبال از دانش‌آموزان بیان کرد: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس جهت گروه‌های دانش‌آموزی برنامه‌های متنوعی از جمله جشن‌های تکلیف، تورهای حرم‌گردی، حرم‌شناسی و حضرت شناسی، برنامه پخش فیلم‌های جذاب آموزشی تربیتی، جشن‌های مناسبتی، کارگاه‌های تخصصی ویژه دانش‌آموزان و والدین در زمینه‌های مختلف را در طول سال برگزار می‌كند که مدارس می‌توانند با ارتباط با واحدهای کودک و نوجوان آستان مقدس از برنامه‌های فوق استفاده کنند./102/919/ب1

ارسال نظرات