۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۵۶۲۶۹
آیت الله موحدی کرمانی:

آیت الله مهدوی کنی همواره در برابر خطوط و جریان های انحرافی می ایستاد

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: در انتخابات آینده باید به ارشادات رهبری به عنوان ولی فقیه گوش کرد بصیرت در امر انتخابات مهم است.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله محمد علی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز بعد از ظهر امروز در دومین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی که در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به این که آیت الله مهدوی کنی عالمی مبارز، تلاش‌گر و ولایی بودند، اظهار داشت: ایشام عالمی بودند که در راه دین از دادن جان و عنوان و هرچه که بود دریغ نمی‌کردند، ایشان در هر جایگاه‌ای که احساس می‌کرد می‌تواند وظیفه‌ای را انجام دهد حضور می‌یافت، عالمی که در برابر جهان استکبار می‌ایستاد و از دین حمایت می‌کرد.

وی ادامه داد: عشق و علاقه مردم در ایران، عراق و در سایر کشورهای اسلامی به روحانیت خالص یکی از مسائل مهمی است که باید به آن اهمیت داد و از آن می‌توان به عنوان یکی از سرمایه‌های گرانقدر جهان اسلامی نام برد، طی قرون مختلف در غیبت کبری که مردم دسترسی به امام معصوم ندارد زیر سایه علمای ربانی هستند و این علما حجت خدا می‌باشند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان این که تصور کنید اگر سرمایه علما دین در جامعه اسلامی نبود مردم چه می‌خواستند بکنند، خاطرنشان کرد: اگر علما نبودند مردم نمی‌توانستند احکام دین و راه صحیح زندگی را بفهمند، علمای ربانی در اصل وارث انبیا هستند، در زیارت وارث خوانده می‌شود که امام عصر(عج) وارث انبیا هستند و پس از امام عصر(عج) علما وارث ائمه خواهند بود.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: کسی که اهداف امام عصر(عج) را مشخص می‌کند علما هستند و خوشبختانه مردم ما ارادت خود را به علما همیشه نشان می‌دهند، این موضوع کاملا در دومین سالگرد آیت الله مهدوی کنی مشهود است و می‌بینیم که مردم در این مراسم با شکوه شرکت می‌کنند، در واقع علما سیره انبیا را در پیش گرفتند و کار انبیا را انجام می‌دهند.

وی افزود: ماموریت انبیای الهی اصلاح جامعه و پیاده‌سازی امر به معروف و نهی از منکر بود، علما ما نیز با پشتوانه مردم و حمایت مردمی وارد صحنه‌های مختلف مبارزه می‌شوند و در مقابل مستکبرین می‌ایستند، یکی از این نمونه‌ها امام راحل بود که در مقابل قدرت‌های بزرگ با پشتوانه مردم ایستاد، همچنین که رهبری ما به پشتوانه مردم انقلاب را حمایت می‌کنند و روبه جلو می‌برند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که انبیا در مقابل منکر با منطق انسان‌ها را به راه درست می‌آوردند، تصریح کرد: این راه را عالمان ما هم ادامه می‌دهند، از برنامه موثر انبیا این بود که آنها زاهد بودند و دل به دنیا نمی‌بستند، کسانی که دل به دنیا بستند بدانید که دنیا زودگذر است، از ویژگی علمای ربانی این است که در مقابل منکر دشمن آگاه هستند، رهبری ما دائما از بصیرت حرف می‌زنند که منظور ایشان آگاهی در مقابل دشمن است که این آگاهی را عالمان به مردم می‌دهند.

آیت الله موحدی کرمانی یادآور شد: به برکت بصیرت و آگاهی عالمان، انسان‌ها بیدار می‌شوند و به کمک مظلومین می‌شتابند، علما ربانی در اصل حامی مظلوم هستند، انقلاب ما حامی فلسطین و مردم مظلوم مسلمان دنیا است، در این راستا باید گفت آیت الله مهدوی کنی از حواریون امام راحل و رهبری هستند و همیشه در مقابل دشمن و در مقابل خطوط انحرافی می‌ایستاد.

وی ابراز داشت: آیت الله مهدوی کنی در مقابل کسانی که به مردم دروغ می‌گفتند مقابله می‌کرد، ایشان در شورای حوزه‌ها همیشه بر حفظ خط رهبری و امام راحل تاکید می‌کردند، این عالم ربانی در پست‌های مختلف حضور داشت و به کشور تا حد نیاز کمک می‌کرد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: تبعیت از عالم ربانی در هر موضوعی تنها مرجع و پشتیبان مردم است، در اصل مدیریت جامعه با ولی فقیه است و اگر حکومت اسلامی نباشد علما باید حکومت را رهبری کنند، در کشور ما رهبری عزت ایران و اسلام را تامین کرده است.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان گفت: در انتخابات آینده باید به ارشادات رهبری به عنوان ولی فقیه گوش کرد و به شخص مورد نظر رای داد، بصیرت در امر انتخابات مهم است، با پیروی از بصیرت رهبری و علما در آخرت می‌توان گفت که در انتخابات اگر به شخصی رای داده‌ایم با توجه به ارشادات رهبری بوده است.

لازم به ذکر است در این مراسم آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق، قدرت الله علیخانی، مجتبی ثمره هاشمی، مرتضی تمدن، سردار طلایی عضو شورای شهر تهران، آیت الله باقری کنی، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه، حجت الاسلام میرلوحی، حجت الاسلام حاج علی اکبری، آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین و جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) حضور داشتند.

در پایان این مراسم از لوح فشرده کتاب اخلاق عملی آیت الله مهدوی کنی رونمایی شد./816/پ202/ج

ارسال نظرات