۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۴۵۶۳۴۷

جلسه نقد و بررسی کتاب «واقعه حَرّه؛ رویارویی ارزشهای دینی و سنتهای جاهلی» برگزار شد

جلسه نقد و بررسی کتاب «واقعه حَرّه؛ رویارویی ارزشهای دینی و سنتهای جاهلی» با حضور نویسنده این کتاب در محل سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
جلسه نقد و بررسی کتاب «واقعه حَرّه؛ رویارویی ارزشهای دینی و سنتهای جاهلی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه نقد و بررسی کتاب «واقعه حَرّه؛ رویارویی ارزشهای دینی و سنتهای جاهلی» شامگاه دیروز با حضور نویسنده این کتاب سید علیرضا واسعی، مدیر کل پژوهش و رییس مرکز پژوهش های علوم اسلامی و انسانی در محل سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.


در این جلسه که جمعی از اساتید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طلاب و دانشجویان حضور داشتند، در ابتدا دکتر واسعی مؤلف این کتاب به ارائه اثر خود و بیان ویژگی های آن پرداخت و در ادامه دکتر محمد باغستانی عضو هیأت علمی پژوهشکده اسلام تمدنی و دکتر سید حسین سیدی، مدیر گروه هنر و تمدن اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بخش هایی از این کتاب را نقد کردند و سؤالاتی مطرح شد که در انتها مؤلف به آنها پاسخ داد.


دکتر باغستانی ارائه یک پژوهش روش مند، ارائه تحلیل های خوب و علمی، تلاش در جهت ارائه نظریه مستقل درباره موضوع را از جنبه های مثبت این کتاب دانست و اظهار داشت: کوشش برای  استفاده از متن دست اول و ارائه جدول های  مناسب در پایان کار، از جنبه های مثبت دیگر این کتاب است.


گفتنی است، کتاب واقعه حَرّه؛ رویارویی ارزشهای دینی و سنتهای جاهلی نوشته دکتر سید علیرضا واسعی است که سال 1391 از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم به چاپ رسیده است./859/202ب2

 

ارسال نظرات