۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۵۶۴۸۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حفظ جهت گیری های انقلابی کشور، مهم ترین رسالت روحانیت است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که روحانيت همواره تلاش کرده جهت‌گيري هاي اسلامي انقلاب حفظ شود، گفت: حضور هميشه در صحنه علما و روحانيت مانع از تلاش دشمنان در تضعيف نظام اسلامي می شود.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران عصر امروز در نشست روحانیان مرکز استان با بيان اين که حضور مؤثر روحانيت آگاه و اصيل شيعه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در تاريخ اسلام است روحانيت را پيشگامان عرصه تبليغ و دفاع از اسلام ناب محمدي(ص)معرفي کرد و گفت: روحانيت همواره در خط مقدم دفاع از ارزش هاي ديني و انقلابي بوده است. نقش روحانيت در حرکت هاي مردمي عليه استبداد و استعمار همواره پر رنگ و تأثير گذار بوده است.

وی با اشاره به اين که روحانيت اصيل همواره با آگاهي و بصيرت مانع از تحقق برخي توطئه هاي دشمنان اسلام شده است، بيان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از انديشه هاي روحانيت آگاه و اصيل همواره هراسانند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه روحانيت همواره تلاش کرده جهت‌گيري هاي اسلامي انقلاب حفظ شود، گفت: حضور هميشه در صحنه علما و روحانيت مانع از تلاش دشمنان در تضعيف نظام اسلامي می شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران، روحانيت را پرچم‌دار تبليغ دين اسلام معرفي کرد و با بيان اين که علما و فقهاي ديني همواره در برابر ضد ارزش ها ايستادگي و مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: امروز نيز روحانيت آگاه و بصيرت در خط مقدم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاي ديني قرار دارد.

حجت الاسلام طاهری با بيان اين که روحانيت تنها قشري است که مي تواند جامعه را با انديشه‌هاي ديني و اسلامي آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانيت پر رنگ تر باشد دشمنان به هيچ عنوان توان حضور ندارند.

وی با تأکيد بر اينکه روحانيت بايد براي مقابله با انديشه‌هاي منحرف با همه توان خود وارد ميدان شود، ادامه داد: تنها روحانيت است که مي‌تواند با هجمه‌هاي گسترده غرب مقابله کند و تحقق اين مهم نيازمند تلاش جهاد گونه و به روز کردن اطلاعات از سوي روحانيان است.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: روحانيت در تاريخ شيعه همواره در کانون توجه دشمنان نظام قرار داشته چرا که آنان به عظمت و قدرت روحانيت واقف بوده و همواره تلاش مي‌كردند رابطه مردم و روحانيت را تضعيف کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، علما و روحانيت را امين و مورد وثوق مردم دانست و تصريح کرد: مردم در تاريخ همواره در حوزه هاي مختلف از محضر مراجع و علما براي  رفع بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي بهره برده اند.

حجت الاسلام طاهری با بيان اين که روحانيت در سه دهه اخير نقشي تأثيرگذار در استحکام پايه هاي نظام اسلامي داشته است، ادامه داد: روحانيت با همراهي ملت ايران توانسته  نظامي برپا کنند که امروز به عنوان الگويي براي همه جهانيان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش روحانيت در جامعه گفت: نقش و جايگاه روحانيت در جامعه بسيار مهم است كه اين را رهبر كبير انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري در سه دهه اخير ثابت كرده است و نيازي به اثبات آن نيست.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان كرد: امروز برخي از افكار انحرافي بر روي عقيده و فرهنگ كار مي‌كنند و وظيفه مقابله با اينگونه افكار با روحانيت آگاه است كه در موعظه و خطابه ‌ها بايد نسبت به اين موضوع و آگاهي بخشيدن به جامعه تلاش نمايند تا جامعه از اينگونه انحرافات بدور باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران، روحانيت را خادمان ترويج شريعت نبوي، مکتب علوي و فاطمي دانست و گفت: امروز يکي از قوي ترين مؤلفه هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب صيانت از عنصر انقلابي گري و دين باوري در کشور نهاد مرجعيت و روحانيت است.

حجت الاسلام طاهری روحانيت را پاسداران محراب الهي دانست و ادامه داد: نقش روحانيت براي حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صيانت از آرمان گرايي و دين باوري مردم بي بديل و بي نظير بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را به جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسأله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مهم ترین دغدغه روحانیت را دفاع از دین و ارزش های اسلامی عنوان کرد و با بیان این که امروز ميراث داري امام راحل و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است، افزود: امروز نيز روحانيت اصيل پيرو مکتب ولايت بوده و رهنمودهاي رهبري را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار مي دهد.

حجت الاسلام طاهری با بيان اين که بر اساس روايات، پيامبر گرامي اسلام(ص)، علما را ورثه انبيا الهي معرفي کردند، اظهار داشت: مهم ترين رسالتي که پيامبر اسلام(ص) بر عهده داشت تشکيل حکومت، امامت و رهبري امت اسلامي بود و اين رسالت عظيم را براي بعد از خود با حادثه تاريخي غدير خم استمرار بخشيد./202/1317/ب1

ارسال نظرات