۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۵۶۶۸۹
امام جمعه محمودآباد:

علم بدون معنویت جامعه را در مسیر انحراف قرار می دهد

امام جمعه محمود ‌آباد با تأکید بر این که علم بدون معنویت نجات بخش نخواهد بود، گفت: علم تنها در صورتی می تواند تعالی بخش باشد که با دین و ارزش های دینی همراه باشد.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار جمعی از دانشگاهیان، نخبگان و پژوهشگران این شهرستان دانشگاه ها را منشأ تحول در جامعه دانست و با بیان این که محور علوم مختلف در دانشگاه های کشور باید اسلامی باشد، تصریح کرد: اسلامی کردن دانشگاه ها باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

وی با بیان این که تقویت جایگاه دانشگاه ها بستری برای رشد و توسعه علمی کشور را فراهم می کند، افزود: داشتن کشوری قدرتمند و با صلابت در داشتن دانشگاه هایی اثرگذار و با شاخصه های علمی بالا است.

حجت الاسلام موسوی وجود دانشمندان و نخبگان جوان علمی را یکی از ویژگی های مهم کشورمان دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از شخصیت های علمی جهان ایرانی هستند که این نشان دهنده ظرفیت ملت ایران در رشد و توسعه علمی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز بسیاری از پیشرفت های به دست آمده در عرصه های مختلف با بهره گیری از توان نیروی جوان صورت گرفته است، گفت: ظرفیت های علمی بسیاری در کشور وجود دارد که هنوز به خوبی از آنها بهره برداری نمی شود که باید زمینه بهره گیری این پتانسیل های جوان فراهم شود.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که ما باید سهم توسعه علمی خود در جهان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای جهان برای توسعه علم در جهان با هم رقابت می کنند.

وی با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه علمی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ایران اسلامی الگویی ارزنده در توسعه علمی و دیگر بخش ها است.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که مبانی دینی در دانشگاه های کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: دانشگاه همواره در نوک پیکان حملات فرهنگی دشمنان قرار داشته و دارد و باید در این خصوص هوشیار بود.

استاد حوزه علمیه مازندران وجود دانشمندان و نخبگان جوان علمی را یکی از ویژگی های مهم کشورمان دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از شخصیت های علمی جهان ایرانی هستند که این نشان دهنده ظرفیت ملت ایران در رشد و توسعه علمی است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که امروز بسیاری از پیشرفت های به دست آمده در عرصه های مختلف با بهره گیری از توان نیروی جوان صورت گرفته است، گفت: ظرفیت های علمی بسیاری در کشور وجود دارد که هنوز به خوبی از آنها بهره برداری نمی شود که باید زمینه بهره گیری این پتانسیل های جوان فراهم شود.

وی با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه علمی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ایران اسلامی الگویی ارزنده در توسعه علمی و دیگر بخش ها است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با تأکید بر این که علم بدون معنویت نجات بخش نخواهد بود، گفت: علم تنها در صورتی می تواند تعالی بخش باشد که با دین و ارزش های دینی همراه باشد.

وی همچنین با اشاره با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان کشور، اظهار داشت: مواضع ایشان در این جمع کم‌نظیر حکایت از دقت‌نظر، اشرافیت و احاطه ایشان به دورنمای مسائل کشور و تحولات علمی در داخل، منطقه و جهان بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: اهمیت پیشرفت علمی کشور و جبران عقب‌ماندگی ده‌ها ساله کشور نقطه اوج دغدغه ایشان بوده و با برش‎های مختلف اجرایی نحوه عملیاتی کردن سرعت علمی کشور را مورد نظر قرار داده و با ابلاغ دغدغه‌های خود از مدیران مختلف خواستند نسبت به پیشرفت و توانمندی کشور عنایت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: هیچ یک از طرح‌های مهم علمی کشور نباید با رکود یا توقف مواجه شوند و باید مراقب شیطنت‎های دشمن در جلوگیری از جهش علمی و یا حذف نخبه‎های کشور توسط بیگانگان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین درباره تغییرات و ترمیم کابینه دولت، گفت: گمانه‌زنی‎ها درباره جا به‌ جایی در کابینه در مقطع فعلی محقق شده و سه وزارتخانه مهم و دارای مسؤولیت‎های فراوان در معرض استعفا، وزرا و معرفی سرپرستان قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امید است گزینه‎های مورد انتخاب پس از رأی اعتماد مجلس نسبت به ادامه قوت‌ها و رفع ضعف‌ها و نواقص اقدام جدی کنند.

حجت الاسلام موسوی با توجه به شرایط کشور و مسائل داخلی و بین‌المللی امید است مسائل انتخاباتی و شائبه‎های سیاسی سبب این تغییرات و انتخاب گزینه و کاندیداهای تصدی این پست‌ها نباشد که کشور تحمل سیاسی کاری و سیاست بازی را در هر حد و اندازه‎ای در کمتر از یک سال پایانی این دولت ندارد./950/202/ب2

ارسال نظرات