۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۵۶۷۶۵
مسؤول بعثه رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی:

مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی باید منجر به تقویت امام‌شناسی زائران شود

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی باید منجر به تقویت امام‌شناسی و رشد فضائل اخلاقی در زائران شود.
اوحدی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام مجتبی اوحدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی صبح امروز در کارگاه آموزشی سرگروه‌های زائرین اربعین حسینی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی تنها یک سفر زیارتی نیست بلکه هدف آن رشد و ارتقای معنوی زائران است که این مهم را با توجه به برخی از مؤلفه‌ها باید به دست آورد.

وی افزود: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی باید منجر به تقویت امام‌شناسی و رشد فضائل اخلاقی در زائران شود، چراکه در مسیر سفر با کاستی‌ها و کمبودهایی روبه‌رو می‌شویم که با ایثار و ازخودگذشتگی باید از آن بگذریم.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه کشور عراق میزبان زائران اربعین حسینی است، بیان داشت: در سفر اربعین باید مراعات حقوق مردم کشور میزبان را داشته باشیم، چراکه باید سنت‌های عراقی‌ها را مورد احترام قرار داده و از توهین و مجادله با آنها بپرهیزیم.

حجت الاسلام اوحدی تصریح کرد: در مراسم پیاده‌روی اربعین، باید از عزاداری‌هایی که موجب وهن مذهب شیعه می‌شود پرهیز کرد و برای اینکه چنین مسائلی به وجود نیاید بهتر است یک روحانی در هر کاروان وجود داشته باشد.

وی گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین تنها مختص شیعیان نیست، چراکه جمع خطیری از دیگر مذاهب و ادیان نیز در پیاده‌روی اربعین حضور دارند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افراد زیادی از مذاهب دیگر نیز در مراسم اربعین حسینی حضور دارند، گفت: کشور عراق میزبان ماست و برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی موکب‌هایی را تدارک دیده‌ است، بنابراین باید از توهین به مقدسات دیگر مذاهب به شدت پرهیز کنیم.

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین موجب خستگی زائران می‌شود، یادآور شد: با افزایش صبر خویش نگذاریم این خستگی موجب پرخاشگری و بی‌احترامی هم‌سفران شود.

وی با بیان اینکه امسال 14 روحانی از استان به کربلا اعزام می‌شوند، گفت: این روحانیون در 14 موکب که متعلق به خراسان جنوبی است، به زائران حسینی در حوزه‌های دینی کمک‌رسانی خواهند کرد./880/102/ب3

ارسال نظرات