۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۵۶۹۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

افزایش شکوه و تأثیر عزاداری‌های محرم درگرو آسیب‌شناسی شکلی و محتوایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: افزایش شکوه و تأثیر عزاداری‌های ماه محرم درگرو آسیب‌شناسی شکلی و محتوایی و رفع کاستی‌های موجود است.
حجت الاسلام یعقوبی - ستاد  ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان، با قدردانی از زحمات متولیان و برگزارکنندگان کنگره عظیم 3 هزار شهید خراسان شمالی، اظهار کرد: این کنگره فضای معنویت و یاد شهدا را در سرتاسر استان جاری و ساری کرد.

وی در ادامه با تجلیل از مردم عزادار، مسؤولان و اعضای هیئات مذهبی و مداحان برای برگزار شایسته مراسم عزاداری دهه نخست ماه محرم در خراسان شمالی، افزود: با وجود اینکه امسال عزاداری ماه محرم در استان به نسبت سال گذشته وضعیت بهتری داشت اما همچنان برخی مشکلات و آسیبهای عزاداری وجود دارند که بایستی آسیب‌شناسی و رفع شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: افزایش شکوه و تأثیر عزاداری‌های ماه محرم درگرو آسیب‌شناسی شکلی و محتوایی و رفع کاستی‌های موجود است.

وی با اشاره به برخی نابسامانی‌های جزئی در اعزام روحانیان مبلغ، خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم روحانیان مبلغ از چند کانال وارد استان می‌شوند و درنتیجه از برخی از آنها استفاده نمی‌شود که این موضوع باید سازمان‌دهی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و سایر نهادهای مرتبط قبل از ماه محرم نشست هماهنگی برگزار کرده و با جمع‌بندی مناسب، اقدام به دعوت روحانی مبلغ از قم و مشهد بکنند.

وی همچنین با تأکید بر برگزاری بهتر تجمع بزرگ عزاداران بجنوردی در روز تاسوعا، افزود: اگرچه امسال این تجمع به نسبت سال گذشته با کیفیت بهتری برگزار شد اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به پیشنهاد برخی اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان برای برگزاری این تجمع در داخل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، اظهار کرد: مصلا مکان مناسبی برای برگزاری تجمع تاسوعای حسینی نیست؛ زیرا به علت فضای کم امکان برگزاری این تجمع را ندارد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در تجمع بزرگ عزاداران حسینی، شرکت‌کنندگان و هیئات مذهبی بدون هیچ علم و علامتی اقدام به برگزاری مراسم عزاداری تجمعی و هماهنگ کنند.

به گفته وی در این زمینه توجیه مسؤولان و روسای هیئات مذهبی درباره تجمع متمرکز عزاداران ضروری است تا این مراسم به‌صورت مناسب و درخور شأن امام حسین (ع) و خراسان شمالی به‌عنوان استان باب الرضا (ع) و گنجینه معرفتها برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین از راه‌اندازی بنیاد زائر در استان خبر داد و افزود: این بنیاد با همکاری آستان قدس رضوی و استانداری خراسان شمالی در مرکز این استان راه‌اندازی می‌شود تا در قالب این بنیاد خدمات بهتری به زائران امام رضا (ع) ارائه شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات