۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۵۶۹۵۵

یکی از علمای روسیه از تشکیل مدارسی برای مبارزه با افکار تروریستی خبر داد

یکی از علمای روسیه خاطرنشان کرد که این کشور برای مبارزه با افکار منحرف جریان‎های تروریستی و تکفیری مدارسی را در این رابطه تاسیس کرده است.
نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ رشید بلتشی اف، از علمای روسیه در نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در بغداد برگزار شد، بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کرد و بیان داشت: تعداد اندکی از مردم روسیه به جریان‎های انحرافی و تروریستی ملحق شده‎اند که ما در دانشگاهها و مدارس درحال مبارزه با آن‎ها هستیم.

وی افزود: متاسفانه برخی از تروریست‎های روسیه به کشور عراق و سوریه ملحق شده‎اند و غالبا این افراد انسان‎های بی‎ کاری هستند.

شیخ بلتشی اف، با بیان اینکه انسان‎های منحرف از فرهنگ اسلامی به دور هستند، تصریح کرد: اگر اعضای جریان‎های تروریستی و تکفیری، فرهنگ اسلامی را به خوب درک می‎کردند هیچ گاه به سمت چنین اقدامات شنیعی نمی‎رفتند.

وی ادامه داد: روسیه برای مبارزه با افکار انحرافی تروریست‎ها و تکفیری‎ها کلاس و مدارسی را برای توجیه و آموزش اسلام اصیل به مردم در همه مقاطع سنی ایجاد کرده است.

آیت الله محمد آصف محسنی رییس شورای علمای شیعه افغانستان، نیز در این همایش بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: کشورهای اسلامی باید استقلال خود را حفظ و بر خود اعتماد کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات