۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۵۶۹۹۱
دبیر مجمع علمای استان سمنان:

کشور با کمبود 30 هزار روحانی مواجه است

دبیر مجمع علما و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان از وضعیت خوب اقامه نماز جماعت در مساجد این استان به نسبت میانگین کشوری خبر داد و گفت: سه وعده نماز جماعت فقط در یک پنجم مساجد استان سمنان اقامه می‌شود.
دبیر مجمع علمای استان سمنان دبیر مجمع علمای استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام حسینعلی قدرتی در نشست ستاد شورای عالی مساجد استان سمنان با حضور رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد، به ارائه گزارش مختصری در خصوص مساجد استان سمنان پرداخت و اظهار داشت: 809 مسجد دراستان وجود دارد که از این تعداد 527 مسجد فعال داریم که در آن یک وعده نماز خوانده می‌شود و 124مسجد از تعداد کل مساجد استان سمنان سه وعده نماز یعنی صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا در آن برگزار می‌شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان، با اشاره به اینکه پنج هزار و 800 مسجد در کشور وجود دارد و فقط در 6 درصد مساجد سه وعده نماز اقامه می شود، افزود: نسبت به کل کشور استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد؛ چرا که در یک پنجم مساجد آن سه وعده نماز جماعت اقامه می‌شود.

دبیر مجمع علمای استان سمنان خاطرنشان کرد: 156 حسینیه، مهدیه و فاطمیه، 134 امامزاده در استان سمنان وجود دارد که در این مکانها نیز به عنوان قطبهای فرهنگی کشور نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مساجد استان سمنان 199 پایگاه بسیج خواهران و 304 پایگاه بسیج برادران در شهر و روستا یعنی در مجموع 503 پایگاه بسیج در کلیه مساجد استان فعال هستند و 14 مسجد نیز فاقد پایگاه بسیج است که قرار است در هفته بسیج در آذرماه در این مساجد پایگاه بسیج افتتاح شود.

حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: 222 کانون فرهنگی مساجد در استان سمنان فعال است که یک هزار و 500 جوان در آن مشغول به کار هستند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان ابراز داشت: یک هزار و 340 هیئت مذهبی با دو هزار و 200 مداح اهل بیت در استان سمنان در ایام عزاداری و مناسبت های مختلف به ویژه در محرم و صفر به اجرای برنامه می‌پردازند که خوشبختانه امسال موج جدیدی از حضور جوانان را در دهه اول محرم در این هیأت و دستجات عزاداری شاهد بودیم.

دبیر مجمع علمای استان سمنان خاطرنشان کرد: 32 مرکز نیکوکاری در مساجد استان دایر است که به مسائل معیشتی، درمانی و مسائل مختلف دیگر می پردازند.

وی با اشاره به کمبود وجود 30 هزار نفر روحانی در کل کشور، گفت: در استان سمنان هم در برخی از روستاها با وجود خانه عالم کمبود روحانی داریم که باید در این خصوص چاره اندیشی شود./977/202/ب3

ارسال نظرات