۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۵۷۴۶۳
مدیر اجرایی اربعین حسینی خراسان رضوی مطرح کرد؛

تمهیدات ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین خراسان رضوی در نجف و کاظمین

مدیر اجرایی اربعین حسینی خراسان رضوی گفت: در نجف اشرف 140 هزار نفر شب اسکان در هفت روز که به عبارتی 20 هزار نفر در هر شب می شوند و 420 هزار نفر وعده پذیرایی که شامل 20 هزار نفر در هر شبانه روز است.
نشست اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عبدالله ارجائی، مدیر اجرایی اربعین حسینی خراسان رضوی عصر امروز چهارم آبان در نشست ستاد ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در راهپیمایی اربعین بر مقوله زیارت تأکید شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای این ستاد در دو شهر نجف و کاظمین گفت: در نجف اشرف 140 هزار نفر شب اسکان در هفت روز که به عبارتی 20 هزار نفر در هر شب می شوند.

مدیر اجرایی اربعین حسینی خراسان رضوی درباره دیگر فعالیتها در کاظمین اظهار کرد: در کاظمین هم همین تعداد افراد اسکان می شوند و 420 هزار نفر وعده پذیرایی که شامل 20 هزار نفر در هر شبانه روز است.

وی با بیان اینکه در عراق افزون بر فعالیتهای ستاد اربعین، تشکلها، هیأت های مذهبی و خیرین به صورت مردمی در خدمت رسانی فعالیت می کنند، افزود: در همین راستا برنامه هایی از سوی آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، ستاد بازسازی عتبات عالیات، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سپاه پاسداران، هلال احمر و دیگر دستگاه های مرتبط برنامه ریزی شده است.

مدیر اجرایی اربعین حسینی خراسان رضوی ادامه داد: تعداد و فعالیتهای کمیته های امسال ستاد پشتیبانی و ساماندهی با سال گذشته قابل مقایسه نیست و این فعالیتها به صورت گسترده تر در حال اجرایی شدن است.

ارجائی متذکر شد: کسانی که از دهم آبان به عراق اعزام می شوند با توجه به اینکه مدت زمان حضور بیست روزه است آنان نمی توانند در روز اربعین در عراق بمانند و مجبور به ترک آن هستند به همین دلیل بهتر است به صورت برنامه ریزی شده به عراق بروند تا بتوانند در ایام اربعین آنجا بمانند.

حسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: هر ساله بسیج ظرفیتها و امکانات نسبت به اعزام زائران از مبدأ به صورت کاروانی و با استفاده از هیأت، بسیج و مساجد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 180 هزار نفر به عراق اعزام شدند، افزود: در عین حال خراسان رضوی در اعزام زائر در سال گذشته رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

واحدی با بیان اینکه با توجه به تمهیدات انجام شده در سال 95 قرار است که زائران استان خراسان رضوی از مرز شلمچه و چذابه نیروهایشان اعزام شوند، تصریح کرد: از طرفی قرار است کالاها هم از مرز مهران خارج شوند تا نیروهای خدماتی با توجه به اینکه 28 صفر در پیش رو است زودتر بازگردند.

وی با بیان اینکه در همین راستا سهمیه هایی برای خراسان رضوی مشخص شده است، تصریح کرد: ستاد خدمات سفر هم در دهه پایانی صفر در جهت رفاه زائران و ساماندهی و پشتیبانی خدمات تشکیل می شود./201/934/ب1

ارسال نظرات