۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۷۵۰۸
امام جمعه بابل:

فرهنگ قرآنی بیمه کننده و مصون دارنده جامعه از تهاجم فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خواستار توجه بیشتر خانواده ها به فرهنگی دینی و قرآنی شد و گفت: فرهنگ قرآنی بیمه کننده و مصون دارنده جامعه ما در برابر تهاجم فرهنگی است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، گفت: خوشبختانه نمایشگاه صحیفه سبز در دوازدهمین سال برگزاری خود به یکی از رویدادهای مهم سالیانه فرهنگی شهرستان بابل و استان مازندران تبدیل شده است و جمع شدن فعالان حوزه فرهنگ دینی و قرآنی از سراسر کشور در این مجموعه یک حرکت با برکت به شمار می آید.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم، افزود: مسأله فرهنگ و توجه به آن ضروری ترین موضوع در کشور است، زیرا فرهنگ، سنگ زیربنای هر حوزه ای را در کشور شکل می دهد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به برخی از آسیب ها و مشکلات در جامعه، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ما از جمله حوزه اقتصاد و ورزش ریشه فرهنگی دارد و از این رو اغلب برنامه های دشمن برای از پای در آوردن ما، معطوف به برنامه های فرهنگی شده است.

وی ادامه داد: بها دادن به حوزه فرهنگی در کشور یک سرمایه گذاری برای بهره برداری بلند مدت است که ثمرات آن با هیچ نوع رویکردی قابل قیاس نیست.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی خواستار توجه بیشتر خانواده ها به فرهنگ دینی و قرآنی شد و تصریح کرد: بخش مهمی از مشکلات درون جامعه ما به خلأ فرهنگی بر می گردد و  متأسفانه آنچنان که مورد انتظار است در کار فرهنگ دینی کاری صورت نمی گیرد.

وی تأکید کرد: فرهنگ قرآنی بیمه کننده و مصون دارنده جامعه ما در برابر تهاجم فرهنگی است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان این مطلب که فرهنگ قرآنی زمینه ساز تغییر رفتار در جامعه است، گفت: خداوند به واسطه پیامبر گرامی اسلام(ص) و نزول آیات وحی زمینه ساز تغییرات گسترده فرهنگی در میان مردم صدر اسلام شد و هنوز هم با رجوع به فرهنگ قرآنی، می توان تغییرات زیادی را ایجاد کرد.

وی افزود: قرآن یک کتاب انسان ساز است و رسالت قرآن منحصر به یک عصر و دوران خاص نمی شود، بلکه رسالت آن جهانی و شعاع آن گسترده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی توجه به حفظ و و قرائت قرآن را برای طهارت روحی و معنوی در جامعه مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در کنار توجه به حفظ قرآن و قرائت صحیح آن، به تفسیر و مفاهیم قرآنی توجه بیشتری صورت گیرد، زیرا قرآن کتاب انسان ساز و نسخه کاملی از سبک زندگی اسلامی را برای جامعه بیان می کند.

وی با اشاره به حضور ناشران و مؤلفان حوزه های فرهنگی و قرآنی در نمایشگاه صحیفه سبز، اظهار داشت: خوشبختانه در کنار توجه به نشر مکتوب و انتشار کتابهای مختلف به موضوع نرم افزارهای قرآنی و روزآمد کردن فعالیت در این حوزه توجه خوبی در کشور صورت گرفته است.

امام جمعه بابل با تقدیر از برنامه های جانبی دوازدهمین دوره نمایشگاه صحیفه سبز مازندران در بابل، گفت: برنامه های جذاب در حوزه هایی مانند عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و سبک زندگی دینی فضایی مناسب را برای بهره گیری خانواده ها فراهم کرده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه های بزرگ فرهنگی محلی مناسب برای گردآمدن فعالان فرهنگی در جهت ایجاد یک همپوشانی فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت های مختلف را در این حوزه فراهم می کند./1313/302/ب2

ارسال نظرات