۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۵۷۶۲۳
شورای مهاجران ایرلند:

مسلمانان ایرلند تریبونی در رسانه ندارند

شورای مهاجران ایرلند در سمیناری تحت عنوان «مسلمانان در رسانه‌ها» از نبود تریبونی در رسانه برای انتقال مشکلات و کمبودهای اقلیتی مسلمانان انتقاد کرد.
مسلمانان ایرلند

به گزارش خبرگزاری رسا، «برایان کیلوران»، از اعضای شورای مهاجران ایرلند در سمینار «مسلمانان در رسانه‌ها» که دیروز سه‌شنبه، ۴ آبان ماه در «دوبلین» پایتخت ایرلند برگزار شد، با انتقاد از دولت ایرلند در عدم پوشش رسانه‌ای مشکلات و کمبودهای مسلمانان خواستار ایجاد تنوع نژادی و مذهبی در رسانه‌ها شد.

وی گفت: جوانان مسلمان ایرلند خود را در هیج جای رسانه نمی‌بینند و زمانی که قرار باشد مسلمانی در رسانه حضور پیدا کند تنها دو نفر از رهبران اجتماعی هستند که اجازه حضور دارند.

کیلوران گفت: رسانه‌های ایرلند نیاز به ایجاد تنوع نژادی و مذهبی را حس کرده‌اند زیرا در دنیای کنونی بیش از یک میلیاردونیم مسلمان وجود دارد.

به گفته شورای مهاجران، بیش از ۵۰ هزار مسلمان در ایرلند زندگی می‌کنند که تنها زمانی اعتراض می‌کنند که رسانه‌های ایرلند چهره منفی از آنان به نمایش می‌گذارد.

رانیم صلاح، دانشجوی پزشکی دانشگاه تحقیقاتی دوبلین نیز در این سمینار به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مسلمانان زیادی در ایرلند به خاطر مسلمان بودن و داشتن حجاب مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

وی گفت: بارها شده است در اتوبوس شهری دوبلین، حجاب از سر بانوان مسلمان برداشته شده و آن‌ها را مورد اهانت قرار داده‌اند و این رفتارهای تبعیض‌نژادی هرگز در رسانه‌ها منعکس نشده است.

صلاح افزود: مردم ایرلند چیزی در مورد اسلام نمی‌دانند و شناختی از مسلمانان ندارند و تنها تصویر غلطی را می‌بینند که رسانه‌ها در آن حوادث تروریستی را به اسلام مرتبط می‌کنند.

به نوشته ایکنا، بنا بر آمارها، هر سال بیش از ۵۰۰ ایرلندی به دین اسلام مشرف می‌شوند که آمار بانوان تازه‌مسلمان بیش از آقایان است.

در همه شهرهای ایرلند، مسجد و مدارسی برای مسلمانان وجود دارد و برعکس فرانسه، در ایرلند دختران دانش‌آموز مجاز به استفاده از حجاب در مدارس هستند./982/ب102/د

ارسال نظرات