۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۵۷۶۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آشنایی نسل های جدید با درس های دفاع مقدس نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دشمن در پی شکار فرزندان و نخبگان ما است، گفت: آشنا کردن نسل های جدید کشور با معنویات و درس های دفاع مقدس می‌تواند این دسیسه دشمن را خنثی کند.
حجت الاسلام یعقوبی - نقشست دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست علمی تخصصی دفاع مقدس که با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید درس «آشنایی با دفاع مقدس» استان برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس، قطعه‌ نورانی انقلاب اسلامی ما محسوب می‌شود؛ از این‌ رو باید آن را با زبان علمی و کلاسیک به نسل‌های آینده منتقل کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب عظیمی بود و بر حسب این عظمت، دشمنان ما هم دشمنان سرسخت و بزرگی بودند، به دوران حساس پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب سعی داشتند از تثبیت این انقلاب جلوگیری کنند و در این راه از همه توان خود و هم‌پیمانان‌ خویش استفاده کردند؛ اما عزم راسخ مردم و رهبری فرزانه امام راحل (ره) تمام امیدهای آنها را به یأس تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تشبیه جنگ هشت‌ساله ایران و عراق به جنگ خندق در زمان پیامبر اکرم(ص)، اضافه کرد: در جنگ خندق همه احزاب اعم از منافقان، مفسدان، یهودیان و مشرکان دست به دست هم داده بودند تا مدینه‌النبی و شخص پیامبر (ص) را از بین ببرند که این امر دقیقاً در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس برای ایران اسلامی اتفاق افتاد.

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه، در جنگ تحمیلی هم همه کسانی که نسبت به ارزش‌های اسلامی و معنویت بغض و کینه در سینه داشتند؛ یعنی سه جبهه کفر، نفاق و صهیونیسم با یکدیگر هم‌پیمان شده بودند تا ایران را از بین ببرند و مانع گسترش تفکر و بیداری اسلامی در منطقه شوند.

وی با بیان اینکه ما انقلاب‌ خود را در دوران دفاع مقدس به دنیا صادر کردیم، افزود: تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها بسیار بااهمیت است؛ زیرا ضروری است درس غیرت مردان و فرزندان این مرز و بوم، برای دانشجویان و افرادی که آن دوران را درک نکرده‌اند، تبیین شود.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تقابل اقتصادی دشمنان با ایران و اعمال تحریم‌های متعدد علیه ملت و نظام اسلامی، راهکار خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان را اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و تأکید کرد: ملت غیور ایران اقتصاد مقاومتی را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده است و این مسئله برای این کشور یک امر جدید و نو نیست.

وی افزود: کشور ما در ابتدای جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار نداشت اما این دوران طلایی، درسهای نظامی و تولیدات نظامی را به ما آموخت تا جایی که در حال حاضر ایران اسلامی به‌عنوان یکی از کشورهای سازنده موشکهای دوربرد در دنیا شناخته می‌شود و در تکنولوژی‌های روز دنیا جزء برترین کشورها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دشمن در پی شکار فرزندان و نخبگان ما است، تصریح کرد: آشنا کردن نسل‌های جدید کشور با معنویات و درسهای دفاع مقدس می‌تواند این دسیسه دشمن را خنثی کند.

وی در خاتمه از مسؤولان دانشگاه‌ها و اساتید خواست پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت دفاع مقدس جهت‌دهی کنند؛ زیرا به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی این مسأله سبب افزایش خودباوری جوانان و نوجوانان کشور می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات