۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۵۷۷۱۷
معاون فرهنگی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور:

الگوسازی جوانان از نخبگان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

معاون فرهنگی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور گفت: نخبگان جامعه باید از سوی دولت شناسایی شوند تا از نظر علمی به مقامات بالایی دست پیدا کنند و این الگوسازی جوانان از نخبگان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
بنیاد ملی نخبگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آریا الستی، معاون فرهنگی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: براساس فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری بنیاد ملی نخبگان که نهادی مهم است از سال 83 تشکیل شد.

وی گفت: جوانان زیادی در کشور دارای استعدادهای بالقوه هستند و بنیاد نخبگان نیز در کشور به دنبال همین استعدادها است و این استعداد را بعد از شناسایی هدایت می‌کند و آن‌ها را به اوج کمال و سعادت می‌رساند.

معاون فرهنگی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور افزود: الگوسازی و تکریم نخبگان یکی از وظایف و مأموریت‌های بناد ملی نخبگان است، باید قدر نخبگان را در جامعه دانست و به آن‌ها افتخار کرد.

الستی با بیان اینکه استعدادهای نهفته‌ای در وجود نخبگان است، تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم با انگیزه تعالی بشر و استعدادهایی که دارند به درجات بالای علمی و فرهنگی می‌رسند و باید از این استعدادها در جامعه استفاده شود.

وی ادامه داد: نخبگان جامعه باید از سوی دولت شناسایی شوند تا از نظر علمی به مقامات بالایی دست پیدا کنند و این الگوسازی جوانان از نخبگان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

معاون فرهنگی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان وظیفه دارد تا از این نخبگان و استعدادهای برتر قدردانی کند، جوانان نیز باید از این نخبگان و تجربیات آن‌ها بهره‌مند شوند./880/203/ب2

ارسال نظرات