۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۷۷۸

گردهمایی پیام امام حسین در دهلی نو برگزار شد

گردهمایی پیام و هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا روز پنجشنبه با شرکت تعداد زیادی از رهبران مذاهب و ادیان مختلف در ورزشگاه بزرگ نویدا در دهلی نو برگزار شد.
گردهمایی امام حسین (ع) در هند

به گزارش خبرگزاری رسا، در یک گردهمایی به نام پیام حسینی (ع) تعدادی از رهبران شیعه،سنی ،هندو و سیک شرکت کردند و در سخنانی با اشاره به فلسه قیام عاشورا،امام حسین (ع) را الگوی کاملی از ظلم ستیزی بر علیه طاغوت و استبداد دانستند و بر ادامه راه ایشان تاکید کردند.

پیروان ادیان و مذاهب مختلف بویژه هندو و سیک ها همه ساله در ایام محرم و صفر با قرائت اشعار،نوحه سرایی و نذر برای امام حسین (ع) ارادت خود را به آن حضرت نشان می دهند.

'اس جی رضا زیدی' برگزاری کننده این همایش گفت که هدف از برگزاری این مراسم انتقال و زنده نگه داشتن پیام و یاد امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) با یزید بیعت می کرد، اسلام از بین می رفت، ادامه داد: مهمترین هدف قیام عاشورا زنده نگه داشتن اسلام و مقابله با ظلم و ستم بود.

زیدی ،داعش و طالبان و دیگر گروههای تروریستی را ادامه دهندگان راه یزید دانست و تصریح کرد: جنایات این گروهها هیچ ربطی به مسلمانان ندارد.

به نوشته ایرنا، خانم 'ویملا ماتام' یکی از فعالان اجتماعی هندو نیز در این همایش گفت هدف از این همایش انتقال پیام امام حسین (ع) که برقراری عدالت و مقابله با ظلم است .

وی تصریح کرد: همه آزادیخواهان جهان باید راه امام حسین (ع ) که عدالت طلبی و مقابله با ظالمان است را دنبال کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات