۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۷۷۸۱
در راستای احیای موقوفات شهرستان فارسان؛

نشست مشترک مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری با امام جمعه فارسان برگزار شد

نشست مشترک مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با امام جمعه فارسان، در جهت احیای موقوفات شهرستان فارسان و ضرورت برنامه ریزی برای ساماندهی بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شد.
امامزاده فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ظهر امروز در راستای احیای موقوفات شهرستان فارسان و ضرورت برنامه ریزی برای ساماندهی بقاع متبرکه این شهرستان، نشست مشترک مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با امام جمعه فارسان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان اینکه اوقاف مردمی ترین نهادی است که اقشار مختلف جامعه باید به آن اعتماد پیدا کنند و از مصارف نیات واقفان با خبر شوند، تصریح کرد: 300 وقف منفعتی شامل مغازه، ملک مسکونی، کشاورزی و درخت که درآمدی از آنها حاصل می‌ شود تاکنون در سامانه اوقاف و امور خیریه استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 16 وقف در سامانه ثبت شده است، افزود: از مجموع این موقوفات 9 وقف مسجد و حسینه و 7 وقف منفعتی بوده است.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیتهای اوقاف استان در شهرستان فارسان، گفت: با همکاری مسؤولان سیاسی شهرستان در صدد هستیم دفتر نمایندگی این شهرستان در شهر فارسان مستقر و از نزدیک بر امور خود نظارت کند.

وی خواستار حمایت امام جمعه، فرماندار و کلیه مسؤولان شهرستان فارسان از موقوفات و بقاع متبرکه فارسان شد و افزود: بسیاری از مردم با احکام شرعی وقف آشنا نیستند و ائمه جمعه با بیان احکام وقف در خطبه های نماز جمعه می توانند خدمت بزرگی به موقوفات داشته باشند.

حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان نیز در این نشست با تأکید بر توجه همه مردم و مسؤولان به موقوفات، گفت: اجرای امینانه نیت واقف بسیار مهم و حساس است و اوقاف احیا موقوفات فارسان را با جدیت دنبال کند.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی اوقاف در سطح شهرستان فارسان باید پررنگ تر شود، ادامه داد: در موضوع اجرای نیت واقف حساسیت بالایی وجود دارد که ما از آن مطلع و آگاهی داریم.

امام جمعه شهرستان فارسان با بیان اینکه اجرای نیت واقف بسیار مهم است، گفت: بقعه متبرکه سید محمد(ع) فارسان ظرفیت عظیمی در مباحث فرهنگی دارد که باید از آن به درستی بهره گیری کرد و لازم است برنامه دعای کمیل، دعای ندبه و سایر مراسمات مذهبی در محل آن امامزاده برگزار شود.

در ادامه این نشست نیز باباجان رییسی، مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امورخیریه شهرستان فارسان با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری از پروژه نیمه تمام امامزاده سید محمد(ع) شهر فارسان نیازمند 13 میلیارد ریال اعتبار است، گفت: کمکهای مردمی در اجرا و تسریع روند بهسازی و بازسازی پروژه های عمرانی اوقاف نقش بسیار مهم و در تکمیل هرچه سریعتر آن مؤثر است.

وی ادامه داد: تاکنون 2500 متر کار عمرانی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در این امامزاده صورت پذیرفته است که این مقدار شامل ساخت اسکلت ساختمان در سه طبقه و گنبد امامزاده است که اعتبار آن از محل درآمد‌های بقعه و کمک‌های مردمی و خیرین تأمین شده است.

رییسی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون، نازک کاری گنبد، گلدسته و نمای بیرونی ساختمان بقعه نیمه تمام است و به اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال جهت تکمیل نیازمند است.

مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف وامورخیریه شهرستان فارسان با اشاره به اینکه در سال جاری با همکاری شورای شهر و شهرداری فارسان ورودی امامزاده سید محمد(ع) آسفالت شد و فضای سبز در کنار آن اجراشده است، اضافه کرد: به دلیل انتظار طولانی بقاع متبرکه در جذب اعتبارات بسیاری از پروژه ها قبل از آنکه به پیشرفت 100 درصدی برسند در حدی که شهروندان بتوانند در بخش احداث شده به زیارت و اقامه نماز بپردازند، به بهره برداری خواهند رسید./202/9457/ب1

ارسال نظرات