۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۵۷۸۳۵
مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد جمکران خبر داد؛

آموزش ضمن خدمت در دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تهران

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: توزیع و نشر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مهدوی یکی از فعالیت‌های بسیار مهم است که باید در گستره ملی و بین‌المللی هم اجرایی و انجام شود.
مهدویت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام محمد نصیری اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد نظر فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران پاسخ به مسائل شرعی است که در این راستا کار‌شناسان مجرب ما در دفتر نمایندگی تهران در بحث پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و اعتقادی هر روزه مستقر هستند و به سوالات حضوری و غیر حضوری پاسخ می‌دهند.

وی افزود: در این دفتر اگر افراد وجوهات و نذوراتی داشته باشند می‌توانند پرداخت و رسید دریافت کنند. البته با توجه به این‌ موضوع که ما از مراجع معظم تقلید اجازه نامه دریافت وجوهات را داریم.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران در مورد افرادی که علاقمند به اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی هستند این گونه بیان داشت: دفتر تهران میزبان حضور عزیزان علاقمندان است. در این مکان مقدس افراد به صورت هفتگی گرد هم جمع شده و به مداحی، سخنرانی و معرفت‌افزایی در عرصه مهدویت می‌پردازند.

حجت الاسلام نصیری حضور تشکل‌های دانشجویی به صورت هفتگی را یکی دیگر از فعالیت‌های این دفتر دانست و افزود: شبکه مهدی یاوران، جلسات منظم و خوبی را در این مجموعه برگزار می‌کند. که در این نشست‌ها افراد به تبادل نظر می‌پردازند و در نظر داریم در سطح ملی برنامه‌های خوبی را طراحی کنیم. این کار باعث شده است از نظر هویتی اثرگذاری و اثر بخشی خوبی را در سطح دانشگاه‌ها ایفا کنند.

وی گفت: موضوع دیگری که در دستور کار قرار گرفته است برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت به صورت حضوری و غیر حضوری مبتنی بر فضاهای سایبری و شبکه‌های مجازی با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های آموزشی در سطح ملی است که با انجام این کار به دنبال این هستیم که فرهنگ مهدوی را به صورت کاربردی در سازمان‌ها و ادارات نهادینه کنیم.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران اذعان داشت: گسترش شبکه طلاب، دانشجویان مهدوی و کانون‌های مهدوی در گسترش فرهنگ مهدوی بسیار موثر است و با شبکه سازی، به ویژه سیستم‌های اجتماعی تحت وب می‌خواهیم آن‌ها را ارتقا دهیم تا به امید خدا کارهای موثری شکل بگیرد.

حجت الاسلام نصیری راجع به یکی از مباحث دیگری که در دستور کار است این‌گونه توضیح داد: توزیع و نشر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مهدوی یکی از فعالیت‌های فرهنگی بسیار مهم است که با فرهنگ پژوهان و هنرمندان بزرگ اسلامی مذاکراتی شده که بتوانیم در تولید و نشر در گستره ملی و بین‌المللی هم اجرایی و انجام دهیم.

وی درباره برگزاری هفتگی نشست‌های تخصصی گفت: در حوزه فرهنگ و هنر مهدوی این اتفاق می‌تواند به عنوان یک موضوع بسیار مهم در عرصه نقاط فرهنگی شکل بگیرد.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران استقرار شورای استانی اردو‌ها و کاروان‌های تهران و البرز را این‌گونه تشریح کرد: به علت این‌که تعداد زیادی از کاروان‌های ما حدود ۵۰ درصد از تهران و البرزبه جمکران مشرف می‌شوند می‌توانند آن‌جا با استقرار شورا یک حرکت مردمی خوبی را به نمایش بگذارند.

همچنین به دنبال ارتقای سطح مراسمات هفتگی بیان داشت: در نظر داریم مراسم‌های مناسبتی و دعاهای هفتگی را به صورت منظم برگزار کنیم. که ان‌شاءالله در برنامه‌های کاری آینده در دستور کار قرار دارد و به سرعت در حال اجرا شدن است./840/د102/ب1

ارسال نظرات