۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۵۷۹۰۹
عصر امروز در ارومیه برگزار شد؛

طرح جهاد اخلاقی و تربیتی مدیران و اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی

دومین نشست طرح جهاد اخلاقی و تربیتی مدیران و اساتید حوزه های علمیه برادران آدربایجان غربی عصر امروز در ارومیه برگزار شد.
طرح جهاد تربیتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دومین نشست طرح جهاد اخلاقی و تربیتی مدیران و اساتید حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور و مدیرکل اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب عصر امروز در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذیب مدارس علمیه برادران آذربایجان غربی در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به اهداف برگزاری این نشست اشاره و ابراز کرد: ارتقاء سطح دانش تربیتی و علم تهذیب نفس مدیران و اساتید مدارس علمیه اصلی‌ترین هدف از برگزاری این نشست است.

وی افزود: اهمیت تهذیب نفس در حوزه های علمیه بر اساس اموری مانند تربیت، اخلاق و علم استوار است و در سه مورد قرآن کریم به این مسأله اشاره کرده است.

معاون تهذیب مدارس علمیه برادران آذربایجان غربی به آیه از قرآن کریم اشاره و اضافه کرد: خدای متعال از حضرت ابراهیم(ع) می خواهد که اول به تزکیه نفس و تهذیب امت خود پرداخته و پس از متخلق شدن آنان به اخلاق حسنه به تعلیم و تحکیم آنان بپردازد.

وی علم بدون تزکیه نفس و تهذیب روح و روان را علم بی ثمر دانست و یادآور شد: تا طالب علوم دینی متخلق به اخلاق و صفات الهی نشود در علم و دانش او ثمر و نتیجه ای برای مردم و حتی خود او وجود نداشته و نفعی از علم خود نمی برد.

حجت الاسلام ارشاد وجه تمایز حوزه های علمیه با دیگر مدارس و مکاتب علمی را در تقدم تهذیب بر تعلیم عنوان و ابراز کرد: از زمان شیخ طوسی تا به امروز روش تعلیم و تربیت مدارس علمی همین بوده و هست که تهذیب نفس مقدم بر تعلیم علوم دینی است.

وی با اشاره به برگزاری نشستهای تربیتی ویژه مدیران و اساتید مدارس علمیه، گفت: این دوره ها که به شکل کارگاه و اجلاسهای یک روزه برگزار می شوند ادامه داشته و با این شیوه آخرین روشهای تربیتی را به مدیران و اساتید 13 مدرسه علمیه استان آموزش می دهیم.

معاون تهذیب مدارس علمیه برادران آذربایجان غربی تربیت اساتید منتخب استان در ترازی بالا و اثر گذار از اهداف اصلی نشست عنوان و اشاره کرد: این اساتید راهکارهای تربیتی و اخلاقی را آموزش می بینند تا حین تدریس با طلاب کار کرده و افرادی فاضل و بالندی تربیت کنند.

وی در پایان به برگزاری نخستین نشست جهاد تربیتی ویژه اساتید مدارس علمیه استان اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از این طرح به اساتید دانش افزایی مورد نیاز و منطبق با نیاز روز جهان ارائه می شود تا طلابی با اخلاق و توانمند تربیت کرده و به جامعه تزریق کنند./202/936/ب1

ارسال نظرات