۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۷۹۳۶
آيت الله امامي كاشاني:

دولت عربستان پاسخ گوي افكار عمومي مسلمانان باشد

امام جمعه موقت تهران گفت: حج از جمله عباداتي است كه داراي ابعاد مختلفي مي باشد، تنها به بعد فردي و معنوي خلاصه نمي شود و ابعاد اجتماعي و سياسي آن نيز براي تعالي و وحدت امت اسلامي ضروري است.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله محمد امامي كاشاني، عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت تهران در گفت و گویی با اشاره به اهميت حج در اسلام گفت: در قرآن كريم سوره هاي مختلفي به موضوع حج پرداخته شده از جمله اينكه خداوند مي فرمايد«وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ، لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَعْلُومَاتٍ».

وي اظهار كرد: حج از جمله عباداتي است كه داراي ابعاد مختلفي مي باشد، تنها به بعد فردي و معنوي خلاصه نمي شود و ابعاد اجتماعي و سياسي آن نيز براي تعالي و وحدت امت اسلامي ضروري است و اساسا حج ظرفيت بزرگي براي اقتدار جهان اسلام به حساب مي آيد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فاجعه منا عنوان كرد: دولت عربستان در قبال اين فاجعه مسئول است و سوء مديريت اين كشور موجب شد تا فاجعه منا در روز عيد قربان رخ دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه دولت عربستان بايد به امت اسلامي پاسخ گو باشد، گفت: وقتي دولتي خود را خادم حرمين شريفين مي داند بايد امنيت جان ضيوف الرحمان را تضمين كند و در خصوص فاجعه منا مسئولان عربستان به افكار عمومي پاسخ دهند.

امام جمعه موقت تهران عنوان كرد: بايد در مجامع اسلامي از جمله سازمان همكاري اسلامي(سازمان كنفرانس اسلامي سابق) مسئله مديريت حج از سوي كشورهاي اسلامي مطرح شود./1330/د102/ی

 

ارسال نظرات