۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۵۷۹۷۵

ارائه رویکردی جامع برای تحقق آشتی ملی از سوی حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که رهبران این جنبش در دیدار با رییس تشکیلات خودگردان در دوحه ـ پایتخت قطر ـ رویکردی جامع و فراگیر را برای تحقق آشتی ملی ارائه داده اند.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که دیدار بین سران حماس، جبهه اسلامی و تشکیلات خودگردان، تحت نظارت قطر و در منزل شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه این کشور برگزار شده است.

در این بیانیه آمده که خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس و اسماعیل هنیه معاون او در این دیدار راهکارها و اقداماتی را برای اجرای توافقنامه های آشتی ملی در دوحه، قاهره و غزه به در مورد بندهای متعلق به انتخابات بررسی کرده اند.

حماس بار دیگر بر شراکت ملی در تمامی عرصه ها از طریق تشکیل دولت وحدت ملی و آغاز به کار مجدد مجلس قانونگذاری و سازمان آزادی بخش تاکید کرد.

این جنبش ضرورت توافق فلسطینیان بر سر برنامه های سیاسی و مبارزاتی برای مقابله با دشمن صهیونیستی، توسعه طلبی و تجاوزات آن در قدس و دیگر اراضی فلسطینی و تلاش برای تحقق نیازها و خواسته های ملت را مورد تاکید قرار داد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طرفین همچنین در این دیدار تهدیدات و چالش های پیش روی مساله فلسطین و اولویت های فلسطین در مرحله کنونی به ویژه در رابطه با تحقق آشتیی ملی و برچیدن دودستگی و اختلافات داخلی را بررسی کردند.

رهبران حماس تلاش های قطر در راستای حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آن و اقدامات صورت گرفته به منظور تحقق آشتی ملی را ستودند.

این جنبش همچنین از تمامی تلاش های صورت گرفته برای کاهش رنج و محنت های ملت فلسطین و لغو محاصره غزه تقدیر و تشکر کرده و بر حرص و پافشاری خود برای برقراری روابطی خوب و صمیمی با تمامی کشورهای اسلامی و عربی تاکید کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات