۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۵۷۹۸۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اربعین نشانه به نتیجه نرسیدن اختلاف‌افکنی‌های دشمنان اسلام است

آیت‌الله حائری شیرازی در نشست بزم اندیشه با موضوع ظرفیت فرهنگی و تمدنی زیارت اربعین، گفت: غربی‌ها تلاش زیادی برای اختلاف‌افکنی بین ملت ایران و عرب‌ها انجام داده‌اند که اربعین امام حسین نشان می‌دهد برنامه‌هایشان در زیر پرچم امام حسین به نتیجه نرسیده است.
حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محیالدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در نشست بزم اندیشه که با موضوع ظرفیت فرهنگی و تمدنی زیارت اربعین در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و در ابتدا ضمن قرائت آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: یکی از نشانه‌های عظمت قدرت خداوند تجمع بیش از ۲۵میلیون زائر است که به دیدن آن گنبد و پرچم می‌روند.

وی افزود: این میزبانی در حالی روی می‌دهد که بین میزبان و میهمان سابقه جنگ وجود دارد، این میهمانی عظیم آیه‌ای از آیات خدا و معجزه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در اربعین باید دیدی همه جانبه داشته باشیم، اربعین صدای اسلام حقیقی را در تمام عالم بلند می‌کند و چهره‌اش را آشکار می‌سازد، اربعین در چهره عشق و محبت ظاهر می‌شود، اهالی محل با عشق و علاقه خانه‌های خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند و دارایی و هستی خود را در طبق اخلاص قرار می‌دهند.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه به کلیپ تصویری که در شبکه‌های مجازی پخش شده است، اشاره کرد و گفت: در کلیپ کوتاهی دیده‌اید که یکی از میزبان‌های عراقی به چند ایرانی پیشنهاد می‌کرد که پاهای آن‌ها را ماساژ بدهد تا خستگی راه از تن آنان خارج شود، به ظاهر این شخص عراقی تنها همین کار از دستش برمی‌آمد و کار دیگری نمی‌توانست غیر از آن انجام دهد.

وی افزود: این شخص با همان توان بدنی که داشت چند پماد تهیه کرده بود و با آن‌ها به زائران خدمت می‌کرد، در این کلیپ یکی از ایرانی‌ها می‌نشیند و آن شخص پای او را ماساژ می‌دهد، این تصاویر بسیار عمیق هستند اما باید توجه کرد که یک عرب عراقی پای یک ایرانی را ماساژ می‌دهد! مگر غرب کاری نکرد که حزب بعث به وجود بیاید، حزبی که به عرب بودن خود افتخار می‌کرد و بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها دشمنی به وجود می‌آورد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه جنگ هشت ساله نتوانست بین ملت ایران و ملت عراق کینه‌ای به وجود آورد، اظهار داشت: صدام به عنوان نماینده حزب بعث به دنبال ایجاد شکاف و جدایی بین ملت ایران و ملت عرب بود، به همین دلیل علمای ایرانی را که در عراق بودند از این کشور خارج کرد، البته تعداد زیادی از علما را نیز به شهادت رساند.

وی در ادامه افزود: بعد از بیرون کردن علما از عراق، به سراغ خوزستان رفتند و ادعا کردند که این منطقه مربوط به خلق عرب است، با همین بهانه هشت سال، جنگی به دو کشور تحمیل کرد که هزاران کشته و زخمی در پی داشت، حتی در یک مرحله ۷۰۰ نفر از مردم عراق را تیرباران کرد به این دلیل که حاضر نشده‌اند داوطلبانه به جنگ بروند.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که تمام این تلاش‌ها با هدف اختلاف‌افکنی بین دو ملت به نتیجه نرسیده است، تصریح کرد: تمام میهمان‌نوازی‌ها و خدمت‌هایی که عراقی‌ها از ایرانی‌ها انجام می‌دهند نشان می‌دهد تمدن اسلامی در زیر پرچم امام حسین(ع) چنین می‌تواند از اختلاف‌ها و عداوت‌ها جلوگیری کند.

وی افزود: تمام دنیا این مهربانی‌ها و محبت‌های عظیم را می‌بینند، آنقدر تعداد این زائران زیاد است که نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند، در مقابل، دعواهای دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا را نیز مشاهده می‌کنند که برای رسیدن به قدرت چه حرکات سخیفی انجام می‌دهند و چه ناسزاهایی به یکدیگر می‌گویند، مردم جهان با مشاهده این دو رویداد متوجه خواهند شد کدام مسیر درست است و هر شخص به کدام سوی می‌رود./۸۶۲/201/ب2

ارسال نظرات