۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۵۸۰۵۷

قیام شاخه گروہ تروریستی داعش در پاکستان

یکی از سایت های خبری پاکستان از قیام شاخه گروہ تروریستی داعش در این کشور خبر داد.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، سایت خبری اکسپریس نیوز «news express» پاکستان از قیام شاخه گروہ تروریستی داعش در پیشاور خبر داد.

در این گزارش آمدہ است: تا شش ماہ گذشته ھیچ کدام از دستگاہ اطلاعاتی پاکستان وجود داعش را در کشور را قبول نمی کرد اما هم اکنون دستگاہ ھای امنیتی کشور معتقدند که عملیات تروریستی روزھای گذشته در شھر پیشاور از سوی شاخه گروہ تروریستی داعش صورت گرفته است.

این گزارش می نویسد: بنا به سخنان سران اطلاعات پاکستان، داعش از طریق واتساپ، دیگر مسنجرھا و تلگراف بین اعضای خود اطلاع رسانی می کند و رھبران محلی زیادی با داعش ھمکاری می کنند که اسامی تمام آنان در اختیار اطلاعات پاکستان قرار دارد.

این سایت نوشت: طبق سخنان یکی از روسای اطلاعات پاکستان، رییس شاخه داعش، ساکن منطقه متنی حومه شھر پیشاور است و به قبیله آفریدی تعلق دارد.

این گزارش می افزاید: شاخه ھای داعش که از گروه های 5 یا 6 نفره تشکیل شده اند از طبقه سبزی فروشان، کفشان، کالسکه رانان، رانندگان تاکسی و طبقه پایین جامعه تعلق بوده و حقوق آنان 20 الی 35 ھزار روپیه پاکستان است که این حقوق برای چنین طبقاتی حقوق بالایی شمار می رود.

این سایت فاش کرد: یکی از رھبران داعش پس از دستگیری به دست اطلاعات پاکستان از کشتن 19 نفر اعتراف کردہ است که بیشترین کشته شدگان نیروھای امنیتی و پلیس پاکستان هستند./988/ب902/د

اشهد نقوی
ارسال نظرات