۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۵۸۰۹۶
همزمان با اربعین حسینی؛

210 روحانی و استاد حوزه علمیه از خراسان شمالی به کربلا اعزام می‌شوند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی 210 روحانی و استاد حوزه علمیه این استان در قالب رزمایش همدلی با ولایت به همراه کاروانهای زائران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه‌ علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، از اعزام 210 روحانی، استاد، مدیر و طلبه حوزه علمیه استان شمالی به همراه کاروانهای زائران به عتبات عالیات خبر داد و افزود: این روحانیان و مبلغان برای تبلیغ در کربلا در ایام اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند و همراه عزاداران به کربلا می‌روند.

وی با اشاره به اینکه اعزام اساتید حوزه علمیه و روحانیان خراسان شمالی به همراه کاروانهای زائران عتبات عالیات در قالب رزمایش همدلی با ولایت صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در واقع راهپیمایی اربعین و تجمع میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا رزمایش معنوی و سیاسی همراهی با نعمت ولایت است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: همان‌گونه که برگزاری رزمایشهای رزمی و نظامی به‌ منظور محک زدن قدرت دفاعی و رزمی یک ملت و کشور است، حضور سیاسی و معنوی میلیونها زائر در مراسم راهپیمایی اربعین هم ملاک حرکت و حضور امت اسلام در رکاب ولایت برای مقابله با طاغوتها و مستکبران است.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حماسه همدلی و همراهی با ولایت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی هم با حضور در این حماسه‌آفرینی نقش خود را در راستای ترویج و تبیین معارف مکتب حسینی در بین زائران ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه تجمع میلیونی اربعین میدان مبارزه جنگ نرم با دشمنان و جهاد کبیر است، افزود: با تدبیر و برنامه‌ریزی بهتر، کار مناسب‌تر و تسهیلات بیشتر و بهتر برای این امر معنویت ساز، می‌توان اثرگذاری آن را بیشتر کرد.

وی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کرد که راهپیمایی میلیونی عاشقان حسینی در اربعین بتوانند اثرات خوب خود را در جهان اسلام گذاشته و راه جدید و موفقی را برای طرح اسلام ناب به جهان ارائه کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین اعلام آمادگی برای حرکت در مسیر ولایت است، اضافه کرد: باید همه به داشتن چنین رهبر شایسته‌ای افتخار کرده و به دنبال اندیشه‌های ایشان برای تحقق مکتب اهل بیت (ع) باشیم تا پرچم پرافتخار اسلام و انقلاب را به دست امام زمان (ع) بدهیم؛ ازاین‌رو باید تلاش ما در این راستا بوده و در این راه علاوه بر تقید به ضوابط دینی و اسلامی، از توطئه‌های دشمنان هم هراس نداشته باشیم.

گفتنی است، همزمان با ایام اربعین امسال بیش از شش هزار زائر از این استان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، این در حالی است که بر اساس برنامه امسال از کل کشور حدود دو میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلا شرکت می‌کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات