۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۵۸۱۷۲

توضیحات رییس شورای شهر تبریز درباره خبر محکومیتش در رسانه‌ها

رییس شورای شهر تبریز با بیان این‌که نسبت به رأی هیأت حل اختلاف احترام قائلم، گفت: پرونده مربوط به بازداشت شده های شورای شهر ربطی به تخلف اداری بنده ندارد.
دبیری، رییس شورای شهر تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه تبریز به تشریح عملکرد شورا در سال‌های گذشته پرداخت و با بیان این‌که با کمترین تنش در شورای چهارم فعالیت داشته‌ایم، اظهار داشت: طی این مدت بیش از 600 مصوبه شامل طرح و لایحه داشته ایم.

وی با بیان این‌که دور چهارم شورا تاکنون 200 جلسه برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: هر سال 10 جلسه برای تصویب بودجه و حدود 5 جلسه برای تعیین تعرفه عوارض محلی داشته ایم.

دبیری در ادامه با بیان این‌که ظرفیت انتقادپذیری بالایی داریم، اما با تخریب راضی نیستیم، گفت: درخصوص مسأله محکومیت بنده در هیأت حل اختلاف باید بگویم که انتظار نداشتم با چنین تیتری مطرح شود، نحوه بیان و الفظی که در خبر مطرح شده بود؛ صحیح نبود که البته بعدها فرماندار اصلاح کرد.

رییس شورای شهر تبریز با بیان این‌که این موضوع اداری بوده و شخصی نیست، گفت: در این حکم؛ ایرادی به یک کار اداری صورت گرفته است، البته احترام قائلیم به رأی هیأت حل اختلاف و مورد قبول ماست، اما اگر از من دعوت می کردند تا توضیح می دادم، شاهد بداخلاقی های رسانه ای نیز نبودیم.

وی با بیان این‌که نسبت به رأی هیأت حل اختلاف احترام قائلم، گفت: پرونده مربوط به بازداشت شده های شورای شهر ربطی به تخلف اداری بنده ندارد، بنده از افرادی که تخلف بنده را به پرونده دستگیری های اخیر ربط دادند، گلایه دارم و انصاف نکرده اند.

دبیری با تشریح موضوع گفت: قضیه به سال 92 برمی گردد، آن زمان برای اینکه ماده 16 و 17 بخش مربوط به هبه را سازماندهی کنیم؛ آئین نامه ای تصویب کردیم درخصوص چگونگی هزینه، که فرمانداری ایراد گرفت و نامه به شورا نوشت و در بندهایی ایرادات خود را اعلام کردند. بنده نیز به شهرداری جهت اقدام مقتضی و طرح در جلسه شورا ارجاع دادم. وظیفه خود را انجام دادم.

رییس شورای شهر تبریز با بیان این‌که محکومیت اداری بنده از سوی هیأت حل اختلاف با عنوتان اخطار کتبی با درج در پرونده و اعلان عمومی بوده است، گفت: خواهش بنده این است که خبر را طوری منعکس نکنید که مردم خیال دیگری نسبت به رییس شورا داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حاشیه‌های مربوط به پروژه افلاک‌نما و ارتباط آن با بیمارستان بین‌المللی تبریز اظهار داشت: بنده در پروژه ای که در مقابل بیمارستان انجام شده، کوچکترین نقشی نداشتم، حتی آن پروژه به ضرر بیمارستان تمام شده و دید آن را گرفته است، اما حرفی نزده‌ام.

دبیری ادامه داد: بنده هیچ نقشی در تصویب و اجرای آن پروژه، انتخاب پیمانکار و شیوه اجرای آن نداشته ام، بنده تنها سهام داری از سهام داران بیمارستان بین المللی تبریز هستم و منفعت مردم را به نفع بیمارستان فدا نکرده ام.

وی در ادامه با بیان این‌که بنده خود را با دیگر اعضای شورا برابر می دانم، گفت: چه در دوران مهندس نوین و چه در دوره کنونی، سعی داشته ام از عملکرد شهرداری حمایت کنم تا کارها بهتر جلو رود البته در جلسات خصوصی انتقادات خود را مطرح کرده و سعی داشته ام نظارت خود را اعمال کنیم.

وی با بیان این‌که فساد در مجموعه شهرداری و شورا وجود داشته و دستگاه قضایی نیز به مسائل مربوطه رسیدگی می کنند، تصریح کرد: در این دوره شورا تعداد اعضا افزایش یافته بود و عده ای آمدند که کم تجربه بودند و امکان خطا وجود داشت، در تمامی شهرها شاهد چنین مسائلی هستیم، من نه حمایت و نه لاپوشانی کرده ام، برخی خطاهای احتمالی واقع شده است؛ اما بنده تأکید بر رعایت آبروی افراد داشته ام.

دبیری با بیان این‌که نمی دانم آیا نظارت بر اعضای شورا در قانون برای رییس شورا پیش بینی شده است، یا نه؟ گفت: نظارت بر شهرداری به صورت عام بر عهده شوراست؛ نه شخص رییس شورا، تنها وظیفه ذاتی برای رییس شورا پیگیری مصوبات شورا است که آن نیز به کمیسیون مربوطه تفویض شده است.

رییس شورای شهر تبریز با اشاره به این‌که ادعا نداریم که نظارت مان دقیق و در حد عالی بوده است، تصریح کرد: برخی نهادهای نظارتی هستند به موضوعات مختلف رسیدگی کرده اند، در مورد اعضای شورا و برخی مدیران شهرداری کیفرخواست صادر شده و دادگاه بررسی می کند، هر کس پاسخگوی پرونده و عملکرد خود است./935/203/ب3

ارسال نظرات