۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۵۸۱۹۴

همايش «نقش زن در اسلام» در باكو برگزار شد

همايش «نقش زن در اسلام» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان با حضور جمعی از بانوان نخبه و محبان اهل بیت (ع) در باكو برگزار شد.
باكو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش «نقش زن در اسلام» به همت رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران و انجمن قفقاز مدیا جمهوری آذربایجان ششم آبان‌ماه با حضور جمعی از بانوان نخبه و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جمهوری آذربایجان در محل سالن اجتماعات اين نمايندگي فرهنگی در باکو، برگزار شد.

در این همایش، سید ابراهیم ابراهیمی‌، رایزن فرهنگی کشورمان طي سخناني به جایگاه زن در اسلام و نقش بانوان در پیشرفت جوامع از نظر اسلام و قرآن کریم اشاره و نزول سوره مبارکه نسا در شأن بانوان در قرآن كريم را خاطرنشان کرد.

وي زندگی پُربرکت حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) را برای بانوان دنیا الگوی بارز عنوان کرد و سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر این که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود را یادآور شد.

رايزن فرهنگي كشورمان با تأکید بر اینکه هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام به زن احترام قائل نبوده است، درباره وظایف بانوان در خانواده و جامعه سخن گفت.

ابراهیمی حضور فعال حضرت زینب (س) در واقعه کربلا را یادآور شد و گفت: اگر در کربلا حضرت زینب (س) نبودند، پیام آزادی بخش قیام ابا عبدالله الحسین (ع) در جهان منتشر نمی‌شد. نگاه اسلام به زن یکی از مترقی‌ترین نگرش‌ها به زن است.

وي پايان سخنان خود به تبيين ظهور اسلام و جایگاه و منزلت زن و تبلیغ و گسترش دین اسلام از سوي حضرت خدیجه (س) و همچنين، نگاه فمینیستی غرب به زن پرداخت.

پس از آن، آزاده طالح آوا، ريیس انجمن قفقاز مدیا به برخی از ابعاد زن در اسلام و حوزه تربیتی اشاره كرد و گفت: ماه محرم و واقعه کربلا فرصتی برای تفکر در دین است.

در این همایش تعداد دیگری از نخبگان زن جمهوری آذربایجان از جمله بهار قاسم آوا، ريیس جمعیت زنان جمهوری آذربایجان، حاجیه منظر آقا یوا، معاون جمعیت مادران شهید و دیگر شخصیت‌های زن در خصوص موضوع همایش سخنرانی كردند.

در بخشي ديگر، دو گروه موسیقی آیینی در رابطه با عاشورا و اهل بیت (ع) قطعاتی را اجرا و دو تن از شعرا در وصف امام حسین و اهل بیت (ع) اشعار زیبایی را سرودند. همچنين، تقدیرنامه‌هايی از سوی انجمن مدیای قفقاز به رایزن فرهنگی کشورمان در باکو و بانوان حاضر در همایش اعطاء شد./982/ب102/د

ارسال نظرات