۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۵۸۲۲۶
حجت الاسلام آقازاده:

شناخت شخصیت علمی شهید آیت الله قاضی طباطبایی مورد غفلت واقع شده است

یکی از روحانیان مبارز و انقلابی تبریز گفت: شهید آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، تألیفات متعددی در ابواب مختلف دارد، که برخی از این آثار چاپ و برخی دیگر هنوز منتشر نشده‌اند.
حجت الاسلام نجف آقازاده، یکی از روحانیان مبارز و انقلابی تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نجف آقازاده، یکی از روحانیان مبارز و انقلابی تبریز امروز در مراسم رونمایی از کتاب «اثبات وجود امام علیه السلام در هر زمان» نوشته شهید آیت الله شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی که در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ابعاد مختلف شخصیت علمی شهید آیت الله قاضی طباطبایی تحت الشعاع شخصیت مبارزاتی ایشان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که شخصیت علمی این شهید بزرگوار مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: شهید آیت الله شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، تألیفات متعددی در ابواب مختلف دارد، که برخی از این آثار چاپ و برخی دیگر هنوز منتشر نشده‌اند، انتظار می‌رود به همت بیت آن عالم مجاهد و اندیشمند معاصر شاهد انتشار گسترده دیگر آثار شهید قاضی باشیم.

این عالم مبارز و انقلابی تبریز تصریح کرد: شهید قاضی در نجف و قم از بیست مجتهد بزرگ و پرآوازه، اجازه روایت و اجتهاد دریافت کرده بود و با کوله باری از دانش و تقوا به تبریز بازگشت و در حالی که هنوز 42 سال داشت، آن عالم عامل آنچنان از معنویت معارف قرآنی و روایی تأثیر پذیرفته بود که تمام حالات، رفتار، ارتباطها و برخوردهایش ریشه در موازین شرعی و دینی داشت.

وی ادامه داد: آن متفکر وارسته به ساده پوشی و ساده زیستی التزام عملی داشت و بر خلاف تواناییهای مادی، در سطح بسیاری از مردم عادی و حتی محرومان می زیست. از اشرافیت، تجمل گرایی و رفاه زدگی گریزان بود و از نزدیک با مشکلات و آلام مردم مأنوس بود. افراد کم بضاعت و مستضعف به راحتی می توانستند با او ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام آقازاده با بیان این‌که امام خمینی(ره) در مرداد سال 58 طی حکمی آیت الله قاضی را به عنوان نمایندة تام الاختیار خویش و امام جمعة تبریز منصوب کرد، گفت: شهید قاضی در راه اندازی و فعال کردن کمیته های انقلاب اسلامی تلاش چشمگیری انجام داد. احداث و بازسازی مساجد و مراکز فرهنگی و تبلیغی از دیگر تلاش‌های آن عالم وارسته بوده است.

وی با بیان این‌که مقام علمی شهد قاضی طباطبایی نباید به فراموشی سپرده شود، ادامه داد: کتاب «اثبات وجود امام علیه السلام در هر زمان» که در دوران تبعید آن عالم مجاهد در منطقه بافت کرمان به زبان عربی نگارش شده است؛ تنها یکی از آثار منتشر نشده آن عارف، مجاهد، فقیه و اندیشمند شیعه است.

بنابر این گزارش، کتاب نفیس «اثبات وجود امام علیه السلام در هر زمان» نوشته شهید آیت الله شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی به همت بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز در 185 صفحه به زیور طبع آراسته شده که عموم علاقه‌مندان جهت تهیه رایگان این اثر می توانند به مسجد آیت الله انگجی تبریز مراجعه کنند.

گفتنی است، کتاب نفیس «اثبات وجود امام علیه السلام در هر زمان» نوشته شهید آیت الله شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی از سوی حجت الاسلام سیدابراهیم سیدعلوی از زبان عربی به فارسی ترجمه شده و مقدمه‌ای نیز از سوی این اندیشمند حوزوی به نگارش درآمده است./935/103/ب3

 

ارسال نظرات