۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۵۸۲۲۷

آیت الله حکیم خواستار تسهیل در عبور و مرور زائران اربعین شد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف خواستار تسهیل و برنامه ریزی دقیقی برای عبور و مرور زائران اربعین شد.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با خالد شوکت، سخنگوی سابق دولت، شیخ بدر المدنی امام جمعه تونس و جمعی از اندیشمندان بر ضرورت احترام گذاشتن به ادیان، طوائف و ادیان دیگر تاکید کرد و گفت: ما باید به ادیان و قومیت‎های مختلف بدون توجه به دین و جنسیت توجه کنیم و به عقاید آنان احترام بگذاریم.

وی نسبت به گسترش افکار تکفیری‎ها ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: متاسفانه اندیشه‎های تکفیری‎ها در سراسر جهان به ویژه در کشورهای منطقه به شدت در حال گسترش است بر این اساس باید منابع و محل‎های که چنین مسائلی را گسترش می‎دهند شناسایی و با آن ها برخورد کرد.

خالد شوکت دیدار با مراجع تقلید را فرصتی کم نظیر خواند و تصریح کرد: تکفیری‎ها با اندیشه‎های منحرف خود مردم را به خاک و خون کشیدن و منازل را تخریب کردند.

از سوی دیگر حضرت آیت الله حکیم در دیدار با عقیل الخزعلی، معاون وزیر کشور و جمعی از فرماندهان نیروهای امنیتی خواستار ارتقای بخش اطلاعاتی و امنیتی در عراق شد و اظهار داشت: یکی از راه‎های دستیابی به امنیت و ثبات توجه ویژه به مسائل اطلاعاتی است بر این اساس مردم و همه نهادهای مرتبط باید با دستگاه‎های اطلاعاتی همکاری داشته باشند.

وی بر ضرورت تسهیل در عبور و مرور زائران اربعین تاکید کرد و افزود: تدابیر و برنامه‎های مناسبی برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی (ع) به عراق باید فراهم شود که مشتاقان و محبان اهل بیت (ع) به راحتی به زیارت و شعائر حسینی (ع) بپردازند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات