۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۵۸۲۳۱
فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

فعالیت هزار مبلغ در طرح فرهنگی جهادی «گیلان مطهر»

فرمانده انتظامی گیلان با بیان این که در طرح فرهنگی جهادی گیلان مطهر قریب به 1000 مبلغ در سه مرحله در سواحل، جنگل ها و تفرجگاه های گیلان حضور پیدا کردند، گفت: طرح فرهنگی جهادی گیلان مطهر از اقداماتی بود که با محوریت روحانیت انجام شد و اگر بخواهیم در این رابطه موفق باشیم، باید با این سبک حرکت کنیم.
سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی گیلان عصر امروز در همایش اختتامیه طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: از مجاهدانی که در قالب گروه جهادی بشیر برای اجرای فرمان الهی مجاهدت کردند و در شیرین ترین ساعات زندگی خود در سال تحویل و ایام نوروز، عید فطر و تعطیلات تابستانه خود را که باید در کنار خانواده می بودند و برای خدمت به اسلام و ترویج فرهنگ دینی در استان گیلان حضور پیدا کردند، تشکر ویژه دارم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان این که حرکت بسیار ارزشمندی رقم خورد، اظهار داشت: استان گیلان و مازندران شرایطی دارد که مردم متدین و و ولایی آن به مرور خسارات زیادی دیده اند؛ شرایط اقلیمی و جاذبه هایی که این استان ها داشته، سبب شده که رفت و آمدها و ورود افراد با فرهنگ ها، نگاه ها و آداب و رسوم مختلف، توانسته است تأثیرات زیادی را تحمیل کند.

وی تصریح کرد: بعد از حضور در آن استان برای خدمت به این شهر و نشست با مردم عزیز آن و همکارانم، مشاهده کردم که وضعیت با آنچه که القا شده بود، متفاوت است؛ امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تغییر اصول انقلابی ما و ترویج تفکرات خود و تبدیل هنجارهای ما به ناهنجاری ها و تصورات خود از زندگی دنیایی هستند؛ آنها متوجه شده اند که از کجا سیلی خورده و از کجا آن حکومت سرسپرده ای که ژاندار منطقه بود، سرنگون شد.

میرحیدری گفت: عفت زدایی که رهبر معظم انقلاب اخیرا در بنایات خود فرمودند خیلی مرموزانه در شئون مختلف جامعه ما دشمن قبح شکنی می کند و مراجع دائم در این باره فریاد می زنند و خُطَبا گوشزد می کنند، اما چه چیزی سبب شده که جامعه تحت تأثیر این القائات قرار می گیرد؟ دستگاه های فرهگنی که مسئولیت حراست از حقوق مردم را دارند، چرا غفلت می کنند؟

فرمانده انتظامی گیلان حفظ ارزش های اسلامی را مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان مجری نظم و امنیت جامعه ابتدا باید در حریم اخلاق وظیفه خود در قالب امنیت اخلاقی و اجتماعی را انجام دهد.

وی با اشاره به دخالت دولت ها در اجرای طرح های نیروی انتظامی افزود: مشاهده می شود که در این عرصه، آن نگاه های سیاسی هم در دولت کنونی و هم دولت سابق دخیل می شود که گاها آن اقداماتی که پلیسی قصد اجرای آن را داشت، با سیاسی کردن برخی از مسئولان ناآگاهانه سبب می شدند نتواند در انجام وظایف خود کار کند.

غفلت از حفظ حریم حقوق جامعه ظلم است

میرحیدری تصریح کرد: امروز دولت ما یک دولت روحانی فاضل و آگاه به مسائل شرعی و حقوقی است و اگر ما نسبت به حفظ حریم حقوق جامعه غفلت کنیم، ظلم کرده ایم.

فرمانده انتظامی گیلان درباره نیاز ناجا به کمک حوزه علمیه پرداخت و گفت: امروز نیروی انتظامی حقیقتا در این حوزه به تنهایی نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد؛ دشمن به دنبال این است که بین جوان ها با دولت، انقلاب، دستگاه های اجرایی و پلیس فاصله بیندازد.

ضرورت همکاری دستگاه های فرهنگی با نیروی انتظامی برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف دشمنان

وی خاطرنشان کرد: ادبیات پلیس در ارتباط با موضوعات به شکلی است که شاید بدون حضور دستگاه های فرهنگی نتواند به خوبی عمل کند؛ اگر بخواهیم در این ارتباط در خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی علیه جامعه اسلامی ما موفق باشیم، پلیس باید توأمان با دستگاهای فرهنگی وارد این کارزار شده و این حرکت باید بسیار سنجیده انجام شود و چنان عمل کنیم که دشمن به هدف خود نرسد.

میرحیدری با اشاره به ضرورت بهره مندی از اخلاق اسلامی در راستای کاهش دادن آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اگر بخواهیم با برخوردهای سلبی که غفلت ما سبب به بیراهه رفتن برخی از افراد شده است، برخورد کنیم، فاصله او با ما بیشتر خواهد شد و مسلماً خواسته دشمن محقق خواهد شد؛ باید با ادبیاتی که علما، فرهنگ دینی، اخلاق اسلامی و نبوی برای ما تبیین فرموده است، وارد عمل شویم و بتوانیم در راستای کاهش آسیب ها در این زمینه اثرگذار باشیم.

فرمانده انتظامی گیلان اجرای طرح های تبلیغی را عامل موفقیت در اجرای طرح های اجتماعی دانست و تصریح کرد: طرح فرهنگی جهادی گیلان مطهر از اقداماتی بود که با محوریت روحانیت انجام شد و اگر بخواهیم در این رابطه موفق باشیم، باید با این سبک حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که حضور افراد با فرهنگ های متفاوت بر فرهنگ شهر مقصد تأثیر گذار است، گفت: گیلان شرایط خاصی دارد و خدا نعمت خود را به حد اکمل باریده است و به عنوان بهشت ایران اسلامی یک تفرجگاه نه تنها ملی، بلکه فراملی است که افراد با فرهنگ های مختلف مرتب در این استان رفت و آمد دارند و سالانه قریب به سی میلیون مسافر داریم.

میرحیدری خاطرنشان کرد: انصافا مردم گیلان مردم با ایمان و ولایت مداری هستند، اما بار سنگینی را باید متحمل شوند؛ متأسفانه استان چنین وضعیتی دارد و مردم این استان مؤمن و متدین هستند.

فرمانده انتظامی گیلان به جانفشانی های مردم این استان در زمان های مختلف پرداخت و اظهار داشت: از این استان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است و 20 شهید در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به درجه رفیع شهادت رسیده و انجام وظیفه کرده اند؛ زمانی که اعزام به سوریه و عراق علنی نبود، برخی از مردم استان گیلان قریب به 15 شب در فرودگاه امام خمینی تهران برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) تحصن کردند و با توجه به این که محل رفت و آمد مسافران خارجی بود، این افراد در دو مرحله عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل در سوریه و عراق شدند.

وی با اشاره به حضور خواهران طلبه در طرح گیلان مطهر تصریح کرد: قریب به هزار طلبه در سه مرحله از قم به استمداد سایر دستگاه ها در طرح گیلان مطهر کمک کرده و در قالب این طرح حضور پیدا کردند؛ همچنین از حوزه علمیه خواهران نزدیک به 360 مبلغ حضور پیدا کرده و کمک کردند.

میرحیدری گفت: در طول این هفت ماه قریب به 139 تذکر و ارشاد داده ایم که حدود به 94 درصد غیر گیلانی بودند و در طرح گیلان مطهر نزدیک به 12800 مورد تذکر ارشاد داده ایم که این ارشادها در ارتباط با برخورد با ناهنجاری ها از جمله حمل حیوانات و کشف حجاب و غیره بوده است.

فرمانده انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: گشت ارشاد در جاده های گیلان با کمک بسیجیان فعال بود؛ با کمک سپاه بدون تبلیغات و به صورت مجاهدانه به خاطر جوانبی که امکان داشت، اسمی از سپاه نیاوردیم و در بزرگراه ها، دریا، جاده ها و تفرجگاه ها یاری کردند.

وی خطاب به حجت الاسلام رفیعی که در این همایش حضور داشت، تصریح کرد: الحمدلله امروز بستری فراهم شده است و نگرانی و احساس خطر حضرتعالی که انصافا به جا بود، از سوی دستگاه های مختلف در استان گیلان در حال پیگیری است و مردم گیلان خود از این وضعیت رنجوده بوده و از دستگاه های مسؤول گله مند هستند. حجت الاسلام رفیعی با بیانات ارزشمند خود دلسوزانه مجاهدت می کنند و خدا وجود ایشان و امثال ایشان را برای ما حفظ کند./201/822/ب1

ارسال نظرات