۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۴۵۸۲۵۴
عضو ارشد حزب الله مطرح کرد؛

حوزه علمیه نماد ایستادگی در برابر فتنه گران است

رییس شورای شرعی حزب الله لبنان از حوزه علمیه به عنوان پایگاه بهبود چهره تخریب شده اسلام از سوی دشمنان یاد کرد.
حجت الاسلام محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، مراسم فارغ التحصیلی جمعی از طلاب دانشکده پژوهش های اسلامی امام المنتظر(عج) با حضور جمعی از علما، سیاستمداران، فرهنگیان و مسؤولان در منطقه بعلبک برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله در این مراسم با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه گفت: با این مدارس می توان در برابر توطئه هایی که با هدف مخدوش کردن چهره اسلام و شکاف میان مسلمانان طرح ریزی می شود، ایستادگی کرد. علمای حوزه علمیه در راستای وحدت امت و تصحیح فعالیت آن و همچنین گسترش اخلاق و ارزش های والا فعالیت می کنند.

وی درباره فعالیت این دانشکده حوزوی تصریح کرد: در این حوزه که بیش از 30 سال پیش بر  اساس تقوا تأسیس شد، طلاب از کشورهای مختلف جهان مشغول به تحصیل هستند و تأسیس آن از سوی سید عباس موسوی، سید شهدای مقاومت افتخار بزرگی است تا شاهد درهم آمیختن خون و قلم به ویژه در صحنه جنگ علیه دشمن صهیونیستی باشیم.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله نیز از این حوزه فارغ التحصیل شده است، افزود که این حوزه شهدای فراوانی تقدیم جامعه کرده است و نصرالله نیز به عنوان طلبه و استاد در این حوزه مشغول بود.

حجت الاسلام یزبک بر لزوم پایبندی به وحدت اسلامی و مبارزه با فتنه مذهبی تأکید کرد و اظهار داشت: کسی که مدعی حرص نسبت به امت اسلامی است نباید در راستای فتنه مذهبی گام بردارد. سیاست ما عین دیانت ما است و دین بدون سیاست هیچ معنایی ندارد و دین برای اقامه عدالت و انصاف و مساوات میان مردم آمده است.

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: ما در لبنان توانستیم مسؤولیت پذیری را به خوبی به نمایش گذاشته و با آغاز مقاومت از این حوزه علمیه، لبنان را در سال 2000 آزاد سازیم و امروزه نیز با جهاد مقاومان و خون شهدا به دفاع از لبنان و لبنانی ها می پردازیم.

وی به پایبندی حزب الله به نامزدی میشل عون برای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ما خواستار دولتی قوی و عادل هستیم و با همه توان از وطن دفاع خواهیم کرد./980/ب902/د 

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات