۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۵۸۲۵۶
از سوی حوزه علمیه نجف؛

3 هزار مبلغ برای ایام اربعین اعزام می‎شوند

حوزه علمیه نجف همایش مبلغان زیارت اربعین حسینی (ع) را برگزار و اعلام کرد که 3 هزار مبلغ برای ایام اربعین اعزام می‎شوند.
همایش مبلغان زیارت اربعین حسینی (ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، حوزه علمیه نجف اشرف همایش مبلغان زیارت اربعین حسینی (ع) را در سالن امام حسن مجتبی (ع) در آستان مقدس علوی با حضور استادان و طلاب حوزه علمیه برگزار کرد.

آیت الله شیخ هادی آل راضی، در این همایش، تبلیغ دین را یک وظیفه مقدس دانست و تصریح کرد: تبلیغ دین و نشر رسالت الهی از وظایف انبیا، رسولان و ائمه اطهار (ع) است.

وی تبلیغ دین را یک سیره مستمر توصیف کرد که تا آخر الزمان ادامه دارد و اظهار داشت: تبلیغ دین یک رسالت مهمی است که مردم به آن احتیاج دارند زیرا باید مسیر صحیح و غلط را بتوانند تشخیص دهند و به حقیقیت الهی برسند.

حجت الاسلام سید محمد حسین العمیدی نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: حوزه علمیه نجف اشرف برای ششمین بار است که همایش تبلیغ در مراسم اربعین حسینی (ع) را برگزار می‎کند. این همایش با حضور 3 هزار مبلغ و با هدف اعلام آمادگی طلاب و روحانیان برای تبلیغ در ایام اربعین است.

وی از استقبال خوب مردم از مبلغان اربعین خبر داد و افزود: مبلغان به سوالات دینی زائران که از ملیت‎های مختلف هستند در زمینه‎های گوناگون مانند فقهی، عقاید و تاریخی پاسخ می‎دهند.

این روحانی عراق اظهار داشت: عراق در این روزها با جریان تروریستی داعش دست و پنجه نرم می‎کند بر این اساس مبلغانی برای بهبود و بالابردن روحیه رزمندگان به مناطق عملیاتی اعزام شده و از خانواده‎های شهدا و مجروحان نیز تقدیر می‎شود./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات