۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۵۸۴۱۶

اعلام آمادگی الازهر برای کمک رسانی معنوی و علمی به عراق

دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر مصر در دیدار با علمای اهل تسنن عراق خاطرنشان کرد که الازهر آماده کمک رسانی معنوی و علمی به عراق است.
محی الدین عفیفی، دبیرکل مجمع پژوهش‎های اسلامی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل الفجر، محی الدین عفیفی، دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر مصر امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل تسنن عراق به بررسی مشکلات موجود در کشورهای منطقه پرداخت و گفت: جهان اسلام به شدت از ناحیه افکار و اندیشه‎های انحرافی تکفیری‎ها تهدید می‎شود.

وی جریان‎های تکفیری را خارج از اسلام دانست و تصریح کرد: اسلام هر گونه خشونت، کشتار و تجاوز را محکوم می‎کند و این درحالی است که تکفیری‎ها نسبت به چنین اقدامات شنیعی دستور می‎دهند.

عفیفی، عراق را کشور دوست و برادر مصر خواند و اظهار داشت: عراق با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‎کند بر این اساس علمای این کشور باید به مسؤولیت خود در قبال مردم عراق برای گسترش صلح و زندگی مسالمت آمیز اقشار و طوائف مختلف در کنار یکدیگر عمل کند.

وی افزود: تا زمانی که عزم و اراده در مردم عراق وجود داشته باشد این کشور در سایه صلح و زندگی مسالمت آمیز بار دیگر ساخته می‎شود.

دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر مصر بر ضرورت فعال سازی مدارس و دانشگاه‎های عراق از نظر معنوی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: الازهر آمادگی هر گونه کمک رسانی در زمینه علمی و معنوی به اهل سنت عراق را دارد.

وی بیان داشت: الازهر در مسیر اعتدال و میانه روی حرکت می‎کند و آمادگی ارسال مبلغانی به عراق برای ترویج و نشر این دیدگاه را دارد./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات