۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۵۸۵۷۷

هفته «جهان‌شمولی اسلام» در عمان برگزار شد

هفته فرهنگی «جهان‌شمولی اسلام» به همت مرکز فرهنگ و علوم «سلطان قابوس» عمان در شهر «مسقط»، پایتخت این کشور برگزار شد.
عمان

به گزارش خبرگزاری رسا، هفته فرهنگی «جهان‌شمولی اسلام» به همت مرکز فرهنگ و علوم «سلطان قابوس» عمان با سمینار «هم‌زیستی میان فرهنگ‌ها» آغاز شد و سخنرانی «محمد بن‌سعید المعمری»، مشاور علمی دفتر وزیر اوقاف و امور دینی عمان با موضوع «تأملی در سفر نمایشگاه تسامح دینی» پایان‌بخش این هفته فرهنگی بود.

کارگاه آموزشی با موضوع «جهان‌شمولی تبلیغات اسلامی» ویژه بانوان، سمینار «اسلام در غرب» و «نقش دفتر وزیر اوقاف و امور دینی عمان در معرفی اسلام» با حضور برخی تازه‌مسلمان از برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی «جهان‌شمولی اسلام» در شهر «مسقط»، پایتخت عمان بود.

در این هفته فرهنگی همچنین به برپایی نمایشگاه «پیام اسلام» که چند سالی است به همت عمان در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود، پرداخته شد.

«محمد بن‌سعید المعمری»، مشاور علمی دفتر وزیر اوقاف و امور دینی عمان هدف از برپایی این نمایشگاه در کشورهای مختلف جهان را معرفی ارزش‌های والای انسانی، ارائه گفتمان جهانی که پایه آن شکل‌گیری شخصیت انسان، تحقق کرامت و محافظت از حقوق او باشد، اعلام کرد.

به نوشته ایکنا، نمایشگاه سیار «پیام اسلام» از سال ۲۰۰۹ در آلمان آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ میلادی در کشورهای آلمان و اتریش به زبان آلمانی برگزار شد تا بدین گونه ارزش‌های تسامح دینی اسلام را به این کشورها معرفی کند.

در همین راستا، این نمایشگاه در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۸ زبان دنیا برپا شد و در سال ۲۰۱۶ میلادی این نمایشگاه به ۲۳ زبان و در بیش از ۱۰۰ ایستگاه در کشورهای مختلف جهان برگزار شد و تاکنون میهمان ۳۰ کشور بوده و در اغلب قاره‌ها برگزار شده است و بیش از ۸ میلیون بازدیدکننده داشته است.

محمد بن‌سعيد المعمري، مشاور علمی دفتر وزیر اوقاف و امور دینی در رابطه با دستاورد‌های این نمایشگاه تصریح کرد: این طرح طی سال‌های اندکی توانسته است با بسیاری از مؤسسه‌های علمی و دانشگاهی در جهان ارتباط ایجاد کند./982/ب102/د

ارسال نظرات