۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۵۸۶۶۷
استاد حوزه علمیه تهران مطرح کرد؛

جایگاه و نقش شفاعت در اسلام و شیعه

حجت الاسلام حیدری گفت: پیامبر(ص) فرمود اگر کسی معراج سوال قبر و شفاعت را قبول نکند از دین من نیست شفاعت از ارکان اصلی دین اسلام است و در این میان وهابیت با این اعتقاد مخالف هستند.
شفاعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید علی حیدری، استاد حوزه علمیه تهران امروز در مراسم عزاداری دهه سوم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با بیان این که باید مباحث اعتقادی توجه ویژه ای شود، گفت: امروز اعتقادات فقط از راه رسانه و آموزش در مراکز تحصیلی به مردم منتقل می شود که در آن کاستی های زیادی وجود دارد.

حجت الاسلام حیدری ابراز داشت: مساجد در بخش آموزش افراد بسیار ضعیف شده است و باید مراکز محملی برای تربیت و رشد جوانان به سبک مسجدی باشد.

وی ابراز داشت: جایگاه امام حسین(ع) به گونه ای است که اگر کسی به فرمایش امام صادق(ع) برای امام حسین(ع) گریه کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمود اگر کسی معراج سؤال قبر و شفاعت را قبول نکند از دین من نیست، شفاعت از ارکان اصلی دین اسلام است و در این میان وهابیت با این اعتقاد مخالف هستند.

استاد حوزه علمیه تهران ابراز داشت: همه اعمال انسان بر نماز استوار است و اگر نماز نباشد دیگر اعمال نیز مقبول نخواهد بود و انسان در قیامت نسبت همه فرائض باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه انسان به کسب و کار، افزود: عده ای اصحاب الیمین و عده ای اصحاب الشمال هستند و عده ای وجود دارند که بد نیستند ولی نیازمند کمک هستند.

حجت الاسلام حیدری گفت: برخی گناهان با عذرخواهی و جبران مالی حل نمی شود و نیازمند امداد شخص ثالثی است که پا در میانی کند و مورد عفو قرار گیرد./979/202/ب2

ارسال نظرات