۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۵۸۷۰۳
استاد حوزه علمیه:

شیعه واقعی باید همگام و همراه امام خود حرکت کند/ صرف محبت به امام کافی نیست

استاد حوزه علمیه گفت: شیعه یعنی یک نگاه مثبت به امام کردن است، اینکه فقط برای دیدن امام بروید کافی نیست بلکه باید از کنار امام درک و فهم بالا کسب کنید، در کربلا برخی دلشان با امام حسین(ع) بود اما با امام همراه نشدند و این نوع افراد آسیب زیادی به همه می‌زنند.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی استاد اخلاق در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که شامگاه دوشنبه در هیأت کربلا برگزار شد با اشاره به اینکه همه نعمت‌ها در ولایت امام علی(ع) است، اظهار داشت: اگر کسی فضلی دارد در اتصال به امام علی(ع) به دست آورده است، همانطور که پیامبری به نبوت نرسیده است مگر آنکه به ائمه متصل شده باشد.

وی ادامه داد: یکی از تفکرات نادرست این است که ما بین امام حسین(ع) و امام عصر(عج) تفاوت بگذاریم، در اصل کسی که چهارده معصوم را یکی نبیند در اعتقادات خود دچار مشکل است، امام زمان(عج) در عصر ما همان نقش امام حسین(ع) سال 61 هجری را دارد.

استاد اخلاق با بیان اینکه در زمان ظهور امام عصر(عج) می‌فرمایند «هر کس می‌خواهد به امام حسین(ع) نگاه کند مرا ببیند»، خاطرنشان کرد: این یعنی که امام زمان(عج) همان امام حسین(ع) زمان ما است و باید به او توجه ویژه کنیم، در اصل اگر بخواهیم حسینی زندگی کنیم باید به امام عصر(عج) پناه برد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی تأکید کرد: اگر کسی می‌خواهد به خدا پناه ببرد باید از غیر خدا جدا شود، متأسفانه می‌بینیم که امروزه افراد سمت امام حسین(ع) می‌روند اما به سمت دیگری هم حرکت می‌کنند، این در حالی است که انسان باید خود را از این آلودگی‌ها جدا کند.

وی یادآور شد: کسانی که به امام حسین(ع) در کربلا پیوستند مراحل اعتقادی زیادی را پشت سر گذاشتند تا توانستند به روی نفس خود پای بگذارند، ما هم در عصر امروز باید از نفس خودمان بگذریم تا بتوانیم به امام عصر(عج) بپیوندیم.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه در فضای جامعه برخی سرگرم هیأت هستند تصریح رکد: این افراد هیأت را وسیله لهو می‌دانند، کسی که پای به مراسم اهل‌بیت(ع) می‌گذارد باید تغییری در خودش ایجاد کند، ما از انسان‌های بد جدا می‌شویم به هیأت می‌رویم اما متأسفانه در آنجا هم تنها برخی انسان‌های به ظاهر خوب را می‌بینیم.

حجت الاسلام ابوالقاسمی ابراز داشت: شیعه یعنی یک نگاه مثبت به امام کردن است، اینکه فقط برای دیدن امام بروید کافی نیست بلکه باید از کنار امام درک و فهم بالا کسب کنید، در کربلا برخی دلشان با امام حسین(ع) بود اما با امام همراه نشدند و این نوع افراد آسیب زیادی به همه می‌زنند.

وی در پایان گفت: برخی به جای آنکه انسان را به دنبال دین و امام بکشانند به سوی فساد می‌برند، انسان نباید به دنبال کسانی که شیعه نما هستند برود، این افراد از داعش که خود را شیعه می‌داند و آسیب می‌رساند بدتر هستند./816/202/ب2

ارسال نظرات