۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۵۹۰۷۴

روابط دینی ایران و غنا بررسی شد

رایزن فرهنگی ایران در غنا در دیدار با رییس دانشگاه «لگون» این کشور روابط دو جانبه دینی را بررسی کرد.
غنا

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسن ایپکچی، رایزن فرهنگی ایران در غنا با جورج باتزا، رییس دانشکده ادیان دانشگاه لگون آکرا (پایتخت غنا) دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان از رییس دانشکده ادیان دانشگاه لگون آكرا به دلیل جدیت در برگزاری نشست‌های گفتمان ادیان در فضای دانشگاهی این کشور در اسفند ماه گذشته، قدردانی كرد.

وی همچنین با معرفی فعالیت‌های مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همکاری و مشارکت سه‌جانبه در برگزاری نخستین نشست را با اهمیت دانست.

ایپكچی همچنین تجربه همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در غنا را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز دموکراسی و الگوی صلح دینی را عامل امنیت و توسعه در این کشور دانست.

جورج باتزا، رییس دانشکده ادیان دانشگاه لگون و استاد مطالعات دینی مسیحیت نیز با بیان سخنانی در این دیدار با تأكید بر اهمیت نشست گفتمان ادیان فیمابین دو کشور، نتایج خوبی را بر آن پیش‌بینی كرد.

وی در ادامه سخنانش فضای مسالمت‌آمیز بین مسلمانان، مسیحیان و ادیان سنتی در غنا را امری مهم دانست.
رییس دانشکده ادیان دانشگاه لگون سپس با اعلام نیاز به منشورات علمی نشست‌های گفت‌وگوی ادیان بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جهان، از مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درخواست كرد تا با ارسال و در اختیار قرار‌دادن کتب و نشریات مربوط به نشست‌های دینی با کشورهای مختلف جهان، یاری‌گر این دانشگاه در امور مربوط به گفت‌وگوی ادیان باشد.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست‌های گفتمان ادیان در فضای دانشگاهی ۲۶ اسفند ماه سال گذشته با حضور رؤسای فعلی و قبلی دانشکده مطالعات ادیان دانشگاه لگون، اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه، رییس دانشگاه اسلامی غنا، مدیر حوزه علمیه اهل بیت (ع)، استاد مدعو مطالعات اسلامی دانشگاه علم و تکنولوژی کوماسی(تنها دانشگاه فنی غنا) و رایزن فرهنگی ایران در دانشگاه لگون شهر آكرا، پایتخت غنا برگزار شده بود./982/ب102/د

ارسال نظرات