۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۵۹۰۸۰
در یک ماه صورت گرفت؛

86 بار جلوگیری از پخش اذان در حرم ابراهیمی

مسوولان رژیم اشغالگر صهیونیست در ماه اکتبر، ۸۶ بار از پخش اذان در حرم شریف ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن جلوگیری کردند.
حرم ابراهیمی

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر اوقاف شهر الخلیل در کرانه باختری، روز سه‌شنبه، ۱۱ آبان‌ماه گفت: اقدام صهیونیست‌ها در جلوگیری از پخش اذان در حرم ابراهیمی، به بهانه ناخرسندی و نارضایتی شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر در بخش یهودی حرم حضرت ابراهیم(ع) و اعیاد یهودی صورت می‌گیرد.

براساس این گزارش، مسوولان رژیم صهیونیستی، احساسات مسلمانان، قوانین و کنفوانسیون‌های بین‌المللی را که از مقدسات و دسترسی آزاد به آن حمایت می‌کند، نادیده می‌گیرند.

مسجد ابراهیمی بر روی مقبره حضرت ابراهیم(ع) بنا و از سال ۱۹۹۴ به دو قسمت تقسیم شده، بخش مختص به مسلمانان مساحتی در حدود ۴۵ درصد و بخش دیگر که ۵۵ درصد را شامل می‌شود، به شهرک‌نشینان صهیونیست اختصاص داده شده است.

این اقدام به دنبال کشته‌شدن یکی شهرک‌نشینان صهیونیست در ۲۵ فوریه همان سال انجام شد که ۲۹ فلسطینی برای اقامه نماز صبح در مسجد حضور داشتند.

به نوشته العالم، اشغالگران در طول سال به نمازگزاران اجازه می‌دهند که فقط به بخش مخصوص مسلمانان وارد شوند و فقط طی سال ۱۰ روز آن هم در اعیاد اسلامی، روزهای جمعه و شب قدر در ماه مبارک رمضان اجازه دارند که به محوطه یهودیان وارد شوند اما یهودیان می‌توانند در طول سال به بخش مربوط به مسلمانان وارد شوند.

همچنین در برخی از اعیاد یهودی اجازه دارند وارد کل حرم شوند.

مسجد حضرت ابراهیم(ع) در بخش قدیمی الخلیل و تحت سیطره صهیونیست‌ها قرار دارد، حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین در این منطقه ساکنند که نزدیک به ۱۵۰۰ سرباز صهیونیست از آنها محافظت می‌کنند.

مقبره پیامبرانی چون حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسحاق(ع)، حضرت یعقوب(ع) و حضرت یونس(ع) در این مسجد قرار دارد./982/ب102/د

ارسال نظرات