۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۴۵۹۱۹۵
امام جمعه بابل:

شعار مرگ برآمریکا فریاد خشم ملتهای مستضعف نسبت به شیطان بزرگ است

امام جمعه بابل شعار مرگ بر آمریکا را شعار آزادگی و اقتدار نظام اسلامی در مقابله با آمریکا دانست و گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعار بزرگ و ارزشمندی است که فریاد خشم ملتهای مستضعف را به شیطان بزرگ نشان می دهد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جمع فعالان حوزه فرهنگی شهرستان بابل در مصلای جمعه این شهر با اشاره به اهمیت موضوع نفوذ و دشمن شناسی به ویژه ازس وی نخبگان جامعه، گفت:  یکی از درسهای مهم واقعه عاشورا و قیام کربلا، توجه به دشمن شناسی و نفوذ همه جانبه دشمن است زیرا تغییرات جامعه کوفه از عصر امیرمؤمنان(ع) تا دوران سیدالشهدا(ع) نشان از تغییرات گسترده به لحاظ نفوذ فکری و فرهنگی دشمنان اسلام دارد.

وی افزود: یکی از غفلت ها در ایجاد واقعه عاشورا عدم اهتمام و توجه نسبت به مسأله دشمن شناسی در میان امت اسلامی است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل عدم هوشیاری در برابر نفوذ فکری دشمنان در جامعه آن روز کوفه را مورد ارزیابی قرار داد و خاطرنشان کرد: عدم رصد دشمن و شناسایی نکردن آن توسط نخبگان یک جامعه موجب می شود که دشمن به تدریج به درون جامعه رخنه و نفوذ نماید تا جایی که پس از سالها بر اریکه قدرت در جامعه مخالف خود بنشیند.

وی تسلط دشمن بر هدایت فضای اجتماعی را با ایجاد ساز و کارهای رسانه ای دانست و تصریح کرد: تسلط بر فضای اجتماعی یک جامعه از  سوی دشمن با ظرفیت رسانه ای صورت می گیرد که در هر عصر و دوران تنها ابزار رسانه ای آن تغییر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به نگاه قرآن نسبت به راههای نفوذ و شیوه تسلط دشمنان بر یک جامعه، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن حدود 1500 آیه را در ارتباط با دشمن شناسی، شیوه های دشمن و نیز روش مقابله با آن مطالبی را بیان کرده است که در میان حدود 6 هزار آیه قرآن، رقمی قابل توجه محسوب می شود و نشانه اهمیت این مقوله است.

وی اهمیت دشمن شناسی را رد نشدن غافلانه از آن دانست و تصریح  کرد: از جمله عوامل مؤثر در هدایت انسان ها به سوی فلاح و رستگاری، رصد کار دشمنان و شیوه های مقابله با آن است.

امام جمعه بابل شیوه های نفوذ دشمنان را به درون یک جامعه دینی و تغییر ماهیت آن را دارای اهمیت بسیاری دانست و افزود: عدم شناسایی دشمن موجب می شود که توانایی های یک جامعه دینی شکننده شود و در نتیجه با اضمحلال قدرت به تدریج رو به شکست برود.

وی ادامه داد: شناسایی نکردن هدایت دشمنان موجب رخنه تدریجی در جامعه و نقش آفرینی دشمنان در عرصه های مختلف می شود که جبران خسارت سنگین و عواقب آن به راحتی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تقسیم بندی دشمنان انسان به دو دسته درونی و بیرونی، افزود: مهمترین عامل دشمن درونی انسان، نفس اماره است که انسان را به سمت پلیدی ها و ناپاکی ها سوق می دهد.

وی عدم مهار شهوات و تمایلات درونی را موجب انحراف وسیع در انسان دانست و گفت: با توجه به وجود تمایل به فضایل و شهوات در انسان، هنر آن است که این الهامات را از یکدیگر تفکیک کند و مقابله با یک الهام، دیگری را در وجود خود تحکیم کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این مطلب که هیچ جهادی به مانند مقابله با تمایلات و شهوات درونی انسان نیست، خاطرنشان کرد: بستن راههای جلوه بخشی و تاخت و تاز شهوات در درون انسان موجب قدرتمند شدن فرد و افزایش قدرت مقابله با دشمن بیرونی می شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره رعایت تقوا در همه عرصه ها به ویژه در عرصه های مدیریتی و سیاسی در جامعه، گفت: انسانهایی که با تقوا و ورع درون خود را در مقابل تمایلات شهوانی و نفسانی مستحکم کنند، وسوسه های دشمنان و عوامل آنها نمی تواند به راحتی آنها را در مراحل بالاتر یک جامعه منحرف سازد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اقدام بزرگ دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، اظهار داشت:  دانشجویان انقلابی و مؤمن انقلاب با بصیرت کامل، لانه جاسوسی و نفوذ آمریکا در کشور را شناسایی کردند و با تصرف آن ادامه حرکت انقلاب را در مسیر نورانی خود تضمین کردند.

وی با اشاره به مماشات دولت موقت و عدم درک راههای نفوذ همه جانبه آمریکا در کشور، خاطرنشان کرد: پشتیبانی امام راحل از حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی، موجب قدرت بخشیدن به حرکت نورانی انقلاب شد تا جایی که این روز به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب مطرح شد.

امام جمعه بابل شعار مرگ بر آمریکا را شعار آزادگی و اقتدار نظام اسلامی در مقابله با آمریکا دانست و تأکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا شعار بزرگ و ارزشمندی است که فریاد خشم ملتهای مستضعف را به شیطان بزرگ نشان می دهد.

وی حضور همه اقشار در راهپیمایی 13 آبان را خواستار شد و افزود: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و راهپیمایی آن تنها مختص به دانش آموزان و دانشجویان نیست بلکه حرکتی فراگیر و طوفنده ای برای امتداد قیام عاشورا در عصر حاضر است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به خشم سران آمریکا از شعار مرگ بر آمریکا، گفت: شعار مرگ بر آمریکا در هم شکننده اقتدار پوشالی آمریکا در عرصه جهان است که در سراسر جهان امروز فراگیر گردید./1313/202/ب2

ارسال نظرات