۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۵۹۲۰۷
آیت الله مهدوی تشریح کرد؛

ویژگی های شیعه انقلابی و ضرورت توجه به آن

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با اشاره به شیعه و ویژگی های آن، گفت: شیعه بودن معیارهایی دارد که باید به شاخصه های آن توجه کنیم.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان شب گذشته در مراسم عزاداری دهه سوم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به شیعه و ویژگی های آن، گفت: شیعه بودن معیارهایی دارد که باید به شاخصه های آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: باید از عاشورا بهره بگیریم و جریانی که در کربلا اتفاق افتاد مایه عبرت و درس مسلمانان است چرا که بسیاری از افراد توفیق حضور در کربلا را نداشتند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: برخی ادعای اسلام و مسلمانی می کردند ولی مقابل امام ایستادند، یکی از ویژگی های شیعه انقلابی امام شناسی است چرا که شیعه معتقد به وجوب اطاعت از امام و ولی فقیه زمان است و آن را مرکز رجوع خود می داند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همان گونه که مردم اجازه ندارند نبی خود را انتخاب کنند امامت و جانشینی پیامبر هم همین گونه است، شیعه معتقد به این است که یکی از ویژگی های امام عصمت امام است.

آیت الله مهدوی ابراز داشت: عصمت یک ملکه درونی است که با توجه به این خصوصیت با توجه به جرگه های مختلف انسانی در هیچ یک از افراد این ویژگی یافت نمی شود، در زمان حیات امام حسن عسکری(ع) ایشان فرزند خود را به شیعیان خود نشان می دادند تا شیعه بعد از ایشان منحرف نشود.

وی با اشاره به مقوله عقلی تقلید، اظهار داشت: رجوع به متخصص در دین که البته متعهد هم باشد امری عقلی است چرا که طبیبی که انسان به آن مراجعه می کند باید در کنار تخصص تعهد هم داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان افزود: عده ای گمراه گفتند مراجعه به مجتهد کار میمون است اما این طور نیست بلکه کار عقلا است که انسان به دستور عقل به متخصص رجوع می کند./979/202/ب2

ارسال نظرات