۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۵۹۲۵۹
مدیر مدرسه علمیه الزهرا گناوه:

استكبار همیشه به دنبال سلطه بر ديگران است

مدیر مدرسه علمیه الزهرا گناوه با بیان این‌که استكبار همیشه دنبال سلطه بر ديگران بودن است، گفت: استكبار يك بحث قرآني است و قرآن دو گروه مستكبران و مستضعفان را با ويژگي‌هاي‌شان مورد بررسي قرار داده و تكليف مستضعفان را در قبال مستکبران بیان داشته است.
13 آبان

سیده زهرا موسوی نسب مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به پیام های یوم الله 13 آبان، گفت: سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است تبعید امام خمینی به تركیه در 13 آبان 1343 كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریكا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند ولی هر یك در شكل دادن به حركت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا كردند؛ هویت هر سه رخداد، مبارزه با استكبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استكبار» نامیده می‌شود.

وی به تبیبن مبانی دینی و قرآنی استکبار ستیزی پرداخت و گفت: اصل و اساس دین با استکبار مخالف است؛ از این رو استكبارستيزي يك وظيفه ديني و قرآني است؛ معني اين سخن آن است كه تا استكبار وجود دارد، مبارزه با استكبار هم وجود خواهد داشت؛ به عبارت ديگر، استكبارستيزي تعطيل‌پذير نيست و اين همان   مباني قرآني و عقلي است.

موسوی نسب اظهار کرد: استكبار يك بحث قرآني است و قرآن دو گروه مستكبران و مستضعفان را با ويژگي‌هاي‌شان مورد بررسي قرار داده و تكليف مستضعفان را در قبال مستکبران بیان داشته است، استكبار همیشه دنبال سلطه بر ديگران بودن است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه اضافه کرد: آيات زيادي در قرآن به موضوع استكبار و مستكبران اختصاص يافته است؛ خداوند در قرآن به چهار شكل از استكبار و مصادیقش اشاره دارد؛ استکبارسیاسی، اقتصادی، عبادی و علمی.

وی درباره استکبار سیاسی مطرح کرد: استكبار سياسي يعني حكمراني به ناحق بر مردم و تحميل خود بر ديگران؛ مبارزه با اين مستكبران، وظيفه‌اي است كه خداوند بر دوش مستضعفين و ايمان‌آورندگان به خود قرار داده است؛ مضامین قرآنی در این باره همه بیان از استقامت در مقابل مستکبرین دارد و نه تنها دین اسلام که همه ادیان حقیقی و به ویژه ابراهیمی مقابله با استکبار را یک اصل می داند.

موسوی نسب آمریکا را مصداق اتم و مظهر استکبار دانست و تصریح کرد: با توجه به عملکرد جهانی آمریکا برای دنیا مشخص است که مظهر ظلم و حکمرانی به ناحق برمردم است و این موضوعی است که بی شک برای همه آزادگان  قابل لمس است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه سیاست های دولت یازدهم بویژه در بخش خارجی را با آرمان و اصل مهم استکبار ستیزی منطبق نداست و عنوان کرد: اگر چه در این بخش زحمات زیادی نیز کشیده اند و بنا را بر نرمش گذاشته اند، اما متاسفانه علی رغم تلاش های زیادی که صورت گرفته، نتیجه قابل قبولی به دست نیامده است؛ این امر منطبق با اصل استکبار ستیزی نباشد.

وی تاکید کرد: آمریکا هرگز قصد کنار آمدن با ایران را ندارد، بلکه قصد تسلط دارد و طبق مبانی صریح آیه قرآن_هیچ وقت با استکبار کنار نیایید که استکبار همچنان استکبار باقی می ماند هیچ زمان این شیطان بزرگ و مستکبر قرن قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود؛ ایران و آمریکا دو موج متفاوت و مخالف با همدیگرند.

موسوی نسب ادامه داد: آمریکا منتظر است با شیوه ای نوین ایران راتحت سلطه خویش درآورد و این امر بدیهی است که آمریکا همچنان شیطان بزرگ است و به فرموده امام خمینی(ره) هرچه فریاد داریم باید بر سر آمریکا بکشیم و به حول و قوه الهی و با رهبری نائب برحق امام زمان(ع ) ان شاءالله آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد./302/846/ب1

ارسال نظرات