۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۹۲۶۸
فرمانده لشکر 14 امام حسین:

مسؤولان انقلابی و جهادی عمل کنند، مشکلات اقتصادی حل می‌‌شود

سردار عرب پور با مقایسه دوران پس از انقلاب و جنگ تحمیلی و دوران پسابرجام و مشکلات اقتصادی کشور، گفت: اگر در زمان جنگ در مسائل اقتصادی موفق بودیم و الان نتوانیم مشکل اقتصادی را حل کنیم، یعنی پرچم داران اقتصاد، انقلابی و جهادی عمل نمی کنند و با وجود تأکیدات رهبری بر تشکیل قرارگاه اقتصادی متاسفانه اقدام جدی شاهد نبودیم.
سردار عرب پور فرمانده لشکر 14امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، سردار اصغر عرب پور، فرمانده لشکر 14 امام حسین، در مراسم یوم الله 13 آبان که در محل میدان امام نجف آباد برگزار شد، گفت: وجه مشترک تمام مناسبت های 13 آبان که به عنوان یوم الله نامگذاری شده، تبری جستن از شیطان و استکبارستیزی است.

وی با اشاره به تحولات منطقه و توطئه های استکبارجهانی در کشورهای خاورمیانه افزود: هر جنایتی که در عالم به ویژه در کشورهای اسلامی واقع می شود، یک طرفش آمریکا و هم پیمانانش هستند که هدف اصلی شان از این همه جنایت، جز نابودی اسلام و شجره گهربار اسلام، یعنی انقلاب اسلامی نیست.

انقلاب ایران، دست استکبار جهانی را از منطقه کوتاه کرد

سردار عرب پور درباره جایگاه انقلاب اسلامی در جهان بیان داشت: انقلاب ایران عکس العملی در برابر تمام اقدامات استکبار جهانی در منطقه و کشورهای مستعمره اش بود چنان که قبل از پیروزی انقلاب حاکمیت مطلق دنیا در دست آنها بود و با یک امضاء قطعنامه های بین المللی را به نفع خود بر می گرداندند که نمونه عینی آن را در لایحه کاپیتالسیون شاهد بودیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن در ابتدای انقلاب با تحمیل جنگ، ترور، محاصره اقتصادی، تحریک قومیت ها به گمان خود می خواست جلوی انقلاب را بگیرد و تصور می کرد صدور انقلاب یک صدور فیزیکی است و با حضور در کشورهای منطقه خواهد توانست انقلاب را محاصره و نابود کند، و امروز شاهد هستند که انقلاب ایران دست آمریکا را از منطقه کوتاه کرده و دیگر جایی در خاورمیانه ندارد.

عوامل سقوط امپراتوری آمریکا مشهود شده است

وی پیروزی انقلاب را مرهون تدابیر رهبر معظم انقلاب و وحدت مردم بیان کرد و افزود: امروز استکبار جهانی کارش در کشورهای خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه تمام است و در کشور لبنان که شاخه ای از انقلاب ایران است، امروز حاکمیت به دست شیعه افتاده است و توانمندی که آمریکا در مسائل اقتصادی، سیاسی، نظامی داشت، دیگر وجود ندارد و عوامل سقوط در امپراتوری آمریکا مشهود است.

سردار عرب پور در ادامه به بحث انتخابات آمریکا و زمینه های سقوط استکبار جهانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: مناظرات دو رقیب ریاست جمهوری آمریکا، که نظام دموکراسی به سخره گرفته اند، که حتی خود کارشناسان آمریکایی نیز به سقوط آمریکا اشاره می کنند که در 20 سال آینده مردم آمریکا با اذان مسلمانان از خواب بیدار می شوند و جمعیت مسلمانان آمریکا رشد چشمگیری خواهد کرد و اینها نشان از صدور انقلاب به فراتر از مرزهای خاورمیانه است.   

وی هم چنین به برخی از مشکلات داخلی به ویژه مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: استکبار حتی در داخل کشور نیز به دنبال ایجاد چالش برای انقلاب است که عوامل دست نشانده خود را در پست های دولتی وارد کند و اگر امروز شاهد اختلاس های میلیاردی در برخی بانک ها و موسسات هستیم، از آثار نفوذ دشمن است.

چرا فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نمی شود

فرمانده لشکر امام حسین(ع) با تأکید بر جدی گرفته شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب از سوی مسؤولان دولت خاطرنشان کرد: مسؤولان وظیفه دارند فرمایشات رهبری را جدی بگیرند و باید کسانی را در منصب های دولتی قرار دهند، که در تراز انقلاب اسلامی باشند که انفرادی که از روی هواپرستی و شکم پرستی مسؤولیت قبول می کنند، نمی توانند خدمتگزار مردم باشند.

وی راه کار اصلی در حل مشکلات اقتصادی را به فرموده رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: چرا در دفاع مقدس با وجود تمام تحریم ها توانستیم در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بایستیم، چرا در انرژی هسته ای که دنیا ما را تحریم کرده بود، پیشرفت کردیم، در پرتاب موشک و تولید داروهای کمیاب موفق هستیم، و هر جایی که دشمن دست به تحریم زد، موفقیت به دست آوردیم.

مسؤولان دولتی باید در تراز انقلاب اسلامی باشند

سردار عرب پور تصریح کرد: اگر آن زمان موفق بودیم و الان نتوانیم مشکل اقتصادی را حل کنیم، یعنی کسانی که پرچم دار اقتصاد هستند، انقلابی و جهادی عمل نمی کنند و با وجود تأکیدات رهبری بر تشکیل قرارگاه اقتصادی متاسفانه اقدام جدی شاهد نبودیم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر می توانیم جاسوسان دشمن را در مرزها رصد و دستگیر کنیم، چگونه نمی توانیم جلوی کالای قاچاق را بگیریم، اگر بگویید نمی توانیم، پس لیاقت ندارید و یا نمی خواهند که جلوی چنین کارهایی گرفته شود، که این افراد انقلابی نیستند.

فرمانده لشکر 14 امام حسین هم چنین به مسأله برجام نیز اشاره کرد و افزود: در مذاکرات هسته ای تنها یک اثر برای ایران داشت که به دنیا نشان دهیم آمریکا بدعهد و دروغگو است و باید از همین بدعهدی های استکبار استفاده کنیم و اگر رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکرات را دادند برای جلوگیری از دو قطبی شدن کشور بود./202/1306/ب1

ارسال نظرات