۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۵۹۳۷۶
شیخ الازهر:

در جهان امروز پیشرفت علم با پیشرفت اخلاق همراه نیست

شیخ الازهر خواستار گسترش صلح جهانی برای خاموش کردن آتش جنگ و سعادت انسان‎ها شد.
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت خبری الفجر، احمد الطیب شیخ الازهر مصر، در چهارمین نشست گفت‌وگوی علما و اندیشمندان شورای حکمای مسلمان و جامعه اسقفی کلیسای انگلیکن معروف به گفت‌وگوی میان اندیشمندان و فرهیختگان شرق و غرب که در شهر ابوظبی برگزار شد، این نشست را قدمی جدید در مسیر ساخت جهانی کامل بر اساس وحدت انسانی دانست و تصریح کرد: انسان‎ها با تفاهم می‎توانند از درد و رنج همدیگر بکاهند و شعله‎های جنگ را خاموش کنند.

وی ترویج و گسترش افکار مادی، الحادی و ظالمانه را از مهمترین عوامل مشکلات بشریت در جهان امروز دانست و افزود: اگر انسان‎‎ها بخواهند از این مشکلات خلاص شوند باید به دین و تعالیم الهی پناه ببرند.

شیخ الازهر مصر تصریح کرد: متاسفانه در جهان امروز پیشرفت علم با پیشرفت اخلاق همراه نیست بر این اساس شاهد این همه جنگ و کشتار انسان‎های بی‎گناه هستیم.

وی تاکید کرد: علمای ادیان الهی اگر می‎خواهند صلح در جهان گسترش پیدا کند باید تعامل خوب انسان‎ها با یکدیگر را ترویج و تبلیغ کنند.

احمد الطیب، الازهر را یکی از مراکز دینی پیشگام در ترویج وحدت بین ادیان الهی و گسترش صلح دانست و اظهار داشت: الازهر برای گسترش صلح به بازدید از کلیسا و دیدار با پاپ فرانسیس اول پرداخت است.

وی ادامه داد: اسلام به هر تلاشی که جهت سعادت انسان، مهربانی با حیوانات و حمایت از گیاهان قدمی بر دارد، با آغوش باز استقبال می‎کند.

گفتنی است که جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، نمایندگان جامعه اسقفی انگلیکن و تعدادی از شخصیت‌های دینی و فرهنگی از کشورهای مختلف جهان در نشست گفت‌وگوی میان اندیشمندان و فرهیختگان شرق و غرب حضور داشتند.

تکثرگرایی دینی، ابتکارات و تجربیات در زمینه هم‌زیستی و تسامح و نقش ادیان در تقویت جایگاه شهروندی از موضوعات مورد بحث در این نشست بود./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات