۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۵۹۳۹۰

تلاش بهاییان برای رسمیت در قانون اساسی اندونزی

کارشناس مسائل دینی اندونزی از تلاش بهاییان برای رسمی شدن در قانون اساسی این کشور خبر داد.
ابومسلم خولانی از کارشناسان وزارت امور دینی اندونزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ ابومسلم و شیخ وحید از کارشناسان وزارت امور دینی اندونزی امروز با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در قم دیدار و گفت وگو کردند.

ابومسلم در این دیدار گفت: وزارت امور دینی اندونزی درصدد تصویب قانون حمایت از اقلیت ها است. 

وی افزود: با توجه به اینکه قانون اساسی ایران احترام خاصی به حق و حقوق اقلیت ها قائل است، به این کشور آمدیم تا واقعیت ها را از نزدیک مشاهده کرده و از شیوه تصویب و تعامل با اقلیت ها در ایران الگو بگیریم.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: 80 درصد مردم اندونزی را مسلمانان تشکیل می دهند و 20 درصد را ادیان های مختلف نظیر مسیحیت، هندو و بودا شامل می شوند.

وی از تلاش بهاییت برای رسمی شدن در اندونزی خبر داد و اظهار داشت: یک گروهکی به تازگی درصدد اعلام رسمیت است که بهایی نام دارد و مدعی هستند که از ایران آمده اند. 

ابومسلم خاطرنشان ساخت: ما سخنان مراجع تقلید ایران را شنیدیم و فهمیدیم که بهاییان هیچ رنگ و بویی از ایران و تشیع ندارند و بر این اساس به این کشور آمدیم تا اطلاعات بیشتری از این گروه به دست آوریم.

هجمه شدیدی علیه شیعیان وجود دارد

شیخ وحید نیز از دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز خرسندی کرد و گفت: در اندونزی مشکلات زیادی درباره ادیان و مذاهب وجود دارد اما مساله مهم درباره تشیع این است که مفاهیم این مذهب بسیار بد نشر داده شده و مردم اطلاعاتی نامناسبی درباره این مذهب دارند.

وی ادامه داد: من سال هاست به تحقیق درباره تشیع می پردازم و کاملا می دانم که این اتهامات کاملا نادرست است اما منابع خوبی در این زمینه در دسترس من نیست تا ادعای خود را ثابت کنم.

این کارشناس مسائل دینی اندونزیایی بیان داشت: اتهامات بسیاری زیادی نظیر کفر و گمراهی و توهین و لعن اصحاب پیامبر اکرم(ص) علیه شیعیان زده می شود که باید به آنها پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: منافق بودن شیعیان به دلیل تقیه، اعتقاد به تحریف قرآن کریم، وجود قرآن بدیل به نام مصحف فاطمه و همچنین تأسیس مذهب به وسیله عبدالله بن سبأ نیز از اتهاماتی است که علیه شیعیان وجود دارد./980/ب201/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات