۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۵۹۴۲۸
کارشناس مذهبی:

بیرق ولایت مهم‌ترین پرچم برای اهل معرفت است

کارشناس مذهبی با مهم خواندن تقوای سیاسی، گفت: تقوای سیاسی یعنی انسان زیر بیرق ولایت قرار بگیرد و زیر بیرق کسی دیگر سینه نزند و آن هنگام است که می تواند در زمره اهالی معرفت و دوستان خداوند قرار بگیرد، بنابراین افراد باید با درک تقوای سیاسی و اهمیت ولایت همواره ملاک انقلابی بودن را در خود حفظ کنند.
حجت الاسلام داود چمانی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام داود چمانی، کارشناس مذهبی استان مرکزی شب گذشته در مسجد الزهرا(س) شهر اراک و در جمع نمازگزاران، با مهم خواندن تقوای سیاسی گفت: تقوای سیاسی یعنی انسان زیر بیرق ولایت قرار بگیرد و زیر بیرق کسی دیگر سینه نزند و آن هنگام است که می تواند در زمره اهالی معرفت و دوستان خداوند قرار بگیرد، از این رو افراد باید با درک تقوای سیاسی و اهمیت ولایت همواره ملاک انقلابی بودن را در خود حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه 51 سوره نسا می فرماید: اگر افراد سه ویژگی اطاعت پذیری و ولایت پذیری، ترس از خدا و تقوا را داشته باشند هرگز گمراه نمی شوند، افزود: اهالی کوفه در قیام کربلا به دلیل ولایت پذیر نبودن و نداشتن تقوای سیاسی در مقابل امام حسین (ع) قرار گرفتند.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: در روز عاشورا وقتی امام حسین (ع) خطبه می خواند مردم هو می کشیدند و امام حسین (ع) فرمود: اینها به دلیل اینکه شکم هایشان از حرام پر شده است صدای حق را نمی شنوند و این درست همین قضیه ای است که افراد در هنگام اختلاس ها این موارد را برای همه با شیرینی بیان می کنند.

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: آنهایی که دم از سازش با آمریکا می زنند به دلیل این است که جرات تقابل با استکبار را ندارند و این به دلیل اشکال در اعتقادات، رفتار و یا اعمالشان است، بنابراین انسان وقتی صدای حق را بشنود به طور حتم ولایت پذیر نیر خواهد شد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان ساخت: برخی ها امروزه سعی دارند با تحریف وقایع دین اسلام، مسلمانان را از حقایق دنیای اسلام دور کنند؛ از این رو افراد باید آگاه باشند و با هوشیاری به موقع و اطلاع صحیح از وقایع و حقایق دین مبین اسلام در دام این توطئه ها گرفتار نشوند.

حجت الاسلام چمانی با تاکید براینکه خداوند برای اهالی معرفت صفات و ویژگی هایی همچون توبه کننده و شکرگزار بودن را عنوان کرده است، خاطرنشان ساخت: در عالم هستی شعور وجود دارد و خداوند در آیات متعدد قرآن کریم می فرماید: آنچه در آسمان و زمین وجود دارد تسیح خداوند را می گویند، پس انسان باید همواره شکرگزار پروردگارش باشد و اگر گناهی را مرتکب شد توبه کند و بازگردد.

کارشناس امور دینی ابراز کرد: در روایات آمده است که در شب های جمعه وحوش در بیابان، حیوانات در صحرا و ماهیان در درون آب سرشان را بالا می گیرند و از خداوند می خواهند آنها را به گناه آدمیان مواخذه نکند و این نشان از تسبیح گو بودن تمام عالم هستی در برابر پروردگار و نشان از اجابت دعای حیوانات دارد.

کارشناس مذهبی افزود: در زمان حضرت  سلیمان (ع) قحطی شد و مردم از پیامبر درخواست کردند که دعا کند تا رحمت پروردگار شامل حالشان شود، پس حضرت سلیمان (ع) قوم خود را جمع کرد تا برای طلب رحمت از خداوند به بیابان بروند و دعا کنند.

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: در بین راه حضرت دیدند مورچه ای بر روی دو پا ایستاده و می گوید: خدایا ما هم مخلوق تو هستیم  پس به خاطر گناه آدمیان لطفت را از ما دریغ نکن، در این هنگام حضرت سلیمان (ع) از قومش خواستند بازگردند و فرمودند: خداوند به واسطه دعای این مورچه باران می فرستد.

کارشناس مذهبی یادآور شد: انسان ها با توجه به این مهم که در عالم هستی شعور وجود دارد باید دقت کنند تا از غافله هستی که همواره رو به جلو در حال حرکت است عقب نمانند و با تسبیح پروردگار در زمره اهالی معرفت واقع شوند، چرا که خداوند رحمتش را شامل حال بندگان مقربش خواهد کرد./202/842/ب1

ارسال نظرات