۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۹۴۳۴
استاد حوزه علمیه:

آگاهی از وقایع کربلا سدی در برابر شبهه افکنی‌‌های دشمن است

استاد حوزه علمیه گفت: کسب علم و آگاهی در زمینه وقایع و ابعاد کربلا سد و مانعی در برابر شبهه افکنیهای دشمن است زیرا تنها هدف دشمنان و سر منشأ همه شبهات کاستن شور و حرارت دشمنی مسلمانان نسبت به دشمنان اهل بیت(ع) به ویژه اشقیای کربلا است.
هشترودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید طاها موسوی هشترودی، استاد اخلاق حوزه علمیه، شامگاه پنجشنبه در حسینیه اعظم مکتب العباس(ع) استان تهران، گفت: اسارت حضرت زینب(س) بزرگترین مصیبت در واقعه کربلا است.

وی افزود: عظمت و اهمیت عزاداری در ماه صفر به اسارت حضرت زینب(س) و شهادت حضرت رقیه(س) مربوط می‌شود که شهادت این دختر سه ساله و فرزند شش ماهه ایشان حضرت علی اصغر(ع) از مهم‌ترین سندهای مظلومیت و حقانیتهای حضرت سیدالشهدا(ع) به شمار می‌رود.

آیت الله موسوی هشترودی با اشاره به اینکه امروز برخی از معاندان و دشمنان درصدد کمرنگ جلوه دادن واقعه عاشورا هستند، بیان داشت: گاهی دشمنان با مطرح کردن برخی شبهات در فضای مجازی و حقیقی درصدد انکار و یا کمرنگ جلوه دادن وجود مبارک حضرت رقیه(س) هستند تا بتوانند مظلومیت امام حسین(ع) را پنهان و چهره دژخیمان بنی امیه را در اذهان عمومی مردم اصلاح کنند و این امر بسیار حیرت آور و جای تامل و تدبر دارد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: کسب علم و آگاهی در زمینه وقایع و ابعاد کربلا سد و مانعی دربرابر شبهه افکنیهای دشمن است زیرا تنها هدف دشمنان و سر منشأ همه شبهات کاستن شور و حرارت دشمنی مسلمانان نسبت به دشمنان اهل بیت(ع) به ویژه اشقیای کربلا است.

این خطیب مشهور در پایان خاطر نشان کرد: مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) در جریان شهادت حضرت رقیه(س) متبلور است و بسیاری از منابع معتبر تاریخی به شهادت این بانوی سه ساله در اسارت ایشان اذعان دارند و آیت الله وحید خراسانی فرمودند: انکار حضرت رقیه(س) همانند انکار پیامبر(ص) است./202/813/ب1

ارسال نظرات