۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۵۹۴۵۲
مقامات مسلمان سابق تیم بوش و اوباما:

رییس جمهوری «ترامپ» تهدیدی برای مسلمانان آمریکاست

«اسلام صدیقی» و «سهیل خان» دیپلمات های دمکرات و جمهوریخواه مسلمان آمریکایی تیم اوباما و جرج بوش، با اشاره به حملات «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان به مسلمانان و افزایش تبعیض علیه مسلمانان در این کشور، تصریح کردند انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری تهدیدی برای مسلمانان آمریکایی خواهد بود.
«اسلام صدیقی» و «سهیل خان» دیپلمات های دمکرات و جمهوریخواه مسلمان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری رسا، اسلام صدیقی (Islam Siddiqui) رییس «مؤسسه مسلمانان آمریکایی» American Muslim Institution (AMI)، در متن مشترک خود د با «سهیل.ای. خان» Suhail A. Khan، یکی از مقامات سابق جمهوری خواه تیم «جرج بوش» در نشریه هیل، یادآور شد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته جاری برای مسلمانان نیز مانند سایر آمریکایی ها بسیار اهمیت دارد.

در این نوشتار آمده است: «ما مالیات می پردازیم؛ در مقابل قانون پاسخگو هستیم و با این حال عمدتاً این دین ماست که به عنوان شاخص هویتی ما مطرح می شود. ما نگران و مضطربیم؛ وقتی از گیت های فرودگاه رد می شویم نگرانیم که آیا ما را متوقف کنند یا مهمانداران و سایر مسافران به چشم دیگری به ما نگاه کنند. آیا وقتی زنان و دختران ما با حجاب از خانه خارج می شوند مورد خشونت قرار نخواهند گرفت یا آنها را مسخره نخواهند کرد؟ حملات فیزیکی افزایش یافته و حمله به مساجد و سوزاندن آنها و کشتن مسلمانان رو به افزایش است.»

صدیقی که از سال 2010 تا 2014 مذاکره کننده ارشد تیم اوباما در امور بازرگانی کشاورزی بوده است، با اشاره به اینکه نزدیک به 7 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند و سومین پیروان دین الهی بعد از مسیحیان و یهودیان در این کشور هستند، درباره رویکرد ترامپ نسبت به مسلمانان نوشت: «هویت مسلمانان در کمپین ترامپ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وی بدون هیچ مدرکی تأکید کرده که وی، هزاران مسلمان را دیده است که سالگرد حادثه یازده سپتامبر را در ایالت «نیوجرسی» جشن گرفتند. وی خواستار «پایان دادن تمام و کمال» ورود مسلمانان به آمریکا شده است. وی مرتباً به مهاجران حمله می کند؛ به طوری که پیروان سایر ادیان نیز در این خصوص معترض شده اند.»

این دو، به عنوان دو دیپلمات دمکرات و جمهوریخواه مسلمان آمریکایی همچنین تأکید کردند: «ما مسلمانان آمریکایی وظیفه داریم تا آنچه که می توانیم برای اعتمادسازی، جلب احترام و حفاظت از کشور خود انجام دهیم. ما باید علیه افراطگرایی هوشیار باشیم و به عنوان شهروندانی سربلند و ملتی واحد که یک خدا را می پرستیم، زندگی کنیم. ما امیدواریم که رییس جمهوری بعدی آمریکا به برقراری «آزادی و عدالت برای همه» کمک کند.»

به گزارش ایرنا، «سهیل خان» فعال سیاسی محافظه کار، دیپلمات جمهوریخواه و دستیار وزیر حمل و نقل آمریکا در دوران ریاست جمهوری بوش از (2001 تا 2004) و «اسلام صدیقی» دیپلمات دمکرات، مذاکره کننده ارشد تیم اوباما در امور بازرگانی کشاورزی بوده است.

صدیقی همچنین یکی از مشاوران ارشد اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات استراتژیک بین المللی» موسوم به CSIS به شمار می رود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور روز سه شنبه 18 آبان سال جاری (هشتم نوامبر 2016) برگزار خواهد شد. ترامپ در سخنرانی های انتخاباتی خود اظهارات تندی علیه مهاجران بیان کرده که از جمله آنها وضع محدودیت شدید و ممانعت از ورود مهاجران مسلمان به آمریکا و احداث دیوار حائلی در مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی به این کشور بوده است. این موضع گیری واکنش تند جامعه و به خصوص «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات وی را به دنبال داشت که خود را طرفدار جامعه ای کثرت گرا، اهل مدارا و پذیرای مهاجران معرفی می کند./847/ب102/د

ارسال نظرات