۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۵۹۵۳۳
مفتی اعظم استانبول:

قدرتهای فرامنطقه‌ای در بحران‌ها نقش اساسی دارند

مفتی اعظم استانبول در دیدار با سرکنسول و وابسته فرهنگی ایران در استانبول گفت: قدرت‌های فرامنطقه ای، در ایجاد آتش و دامن زدن به بحران ها نقش اساسی دارند.
استانبول


به گزارش خبرگزاری رسا، بختیار اسدزاده سرکنسول و عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی ایران در استانبول با پروفسور دکتر رحمی یاران در محل مفتی گری استانبول دیدار و ملاقات کردند.

در این دیدار مفتی اعظم استانبول،ضمن خوش آمدگویی به سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در استانبول، به وضیعت کنونی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: متاسفانه جهان اسلام در آتش جنگ می سوزد و نیرو های پشت پرده در مسئله ترور در منطقه آن را شعله ور می کنند.

وی افزود: متاسفانه جهان اسلام وقوف کامل بر اینگونه دسیسه ها نداشته و به همین دلیل است که باید گفت جهان اسلام نیاز به رهبران عاقل و مدبر دارد. جمهوری اسلامی ایران بدلیل داشتن جایگاه مناسب در جهان اسلام باید نقش فعالتری در دنیای اسلام ایفاء نماید.

بختیار اسد زاده،سرکنسول کشورمان در استانبول نیز ضمن تاکید بر اهتمام ویژه جهان اسلام بر لزوم مبارزه با تروریست، گفت: اختلاف مذاهب خیلی آسان و سریع گسترش می یابد اما به سختی قابل کنترل است.

وی با اشاره به تهدیدات مشترکی که جهان اسلام با آنها روبه رو است، تأکید کرد: هزینه این تهدیدات از سوی دشمنان اسلام، بر مسلمانان تحمیل می شود. شما به عنوان عالم دینی و ما بعنوان دیپلمات باید تلاش و اهتمام ویژه ای برای عدم ایجاد اختلاف بین مسلمانان و جهان اسلام داشته باشیم.

سرکنسول کشورمان افزود: دولتمردان و ملت ایران، از اینکه کشور دوست و برادر ترکیه، با اتکاء به قدرت مردمی و درونی خویش و بهره مندی از نقش اجتماعی دین بر کودتا فائق آمد، خوشحال است.

عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول نیز در این دیدار گفت: مهمترین آرمان انقلاب اسلامی ایران تحقق وحدت امت مسلمان و احیای اقتدار جهان اسلام و مبارزه با اسلام هراسی است و تقرب هرچه بیشتر نهادهای دینی و فرهنگی دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه گام بسیار ارزشمند در تحقق این مهم خواهد بود./982/ب102/د

ارسال نظرات